صفحه اصلی / پیشگیری از بیماری‌ها گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

پیشگیری از بیماری‌ها گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، سرلشکر پاسدار محمد باقری در این پیام تاکید کرده است: بایستی با رعایت بهداشت جسمی و روانی، اجتناب از آلودگی‌ها، رعایت اعتدال در تغذیه، اصلاح رفتارهای پرخطر، خودداری از مصرف مواد زیان‌بخش و اهتمام به ورزش مناسب و مستمر به عنوان یکی از آسان‌ترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین عوامل موثر در پیشگیری از بیماری‌های مختلف، شرایط مناسب را برای حفظ و ارتقای نشاط و سلامتی در خانواده، محیط خدمتی و سطح عمومی کشور ایجاد کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، پیشگیری از بیماری‌ها را راهی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در صورت اصلاح رفتارهای پرخطر و سبک زندگی سالم، علاوه بر پیشگیری و کاهش آسیب‌ها، آلام جسمی و روحی و ارتقای شاخص امید به زندگی سالم، از یک سو هزینه‌های درمانی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از سوی دیگر با افزایش توان رزم نیروهای مسلح و ایجاد امنیت در ابعاد مختلف آن، فراهم کننده فضای رشد تولید و اشتغال خواهند بود و بدین وسیله گامی موثر در جهت تحقق منویات رهبر عزیز و فرزانه انقلاب در ارتباط با "اقتصاد مقاومتی" در حوزه بهداشت و سلامت برخواهند داشت.
متن کامل پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته سلامت شرح زیر است:
با سلام به محضر مبارک منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی ) و با درود به روان شهیدان والامقام، به ویژه پیشتازان عرصه های دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حلول سال جدید که شروع آن معطر به عطر ولادت باسعادت زلال کوثر حضرت فاطمه ( سلام الله علیها) بوده و از سوی مقام معظم فرماندهی کل قوا ( مدظله العالی ) سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است و همچنین سال روز مبعث رسول اکرم محمد مصطفی ( صلوات الله علیه ) را به کارکنان خدوم نیروهای مسلح و خانواده محترم آنها تبریک عرض می نمایم.
اکنون که در بهار طبیعت کوشش و جوشش همه موجوداتی که سهمی از هستی دارند، برای زنده شدن و شکوفایی و گشودن راه زندگی و تجدید حیات خود بیش از پیش تجلی یافته، فصل دیگری از دفتر ایام گشوده می‌شود و منتظران ظهور مهدی موعود (عج) و اهل ایمان شیفته رویت سیمای خورشید عدالت و زمینه‌ساز فرجام حیات و هستی می‌شوند.
در کشور عزیز ما همه ساله، اول تا هفتم اردیبهشت ماه تحت عنوان هفته سلامت گرامی داشته می‌شود. از آنجاکه شعار محوری این هفته" زندگی سالم، نشاط و امید" می‌باشد، به همین مناسبت نکاتی را به فرماندهان، مدیران، مسئولین و سایر کارکنان نیروهای مسلح یادآور می‌شوم.
در بند ۳ سیاست‌های کلی بهداشت و درمان کشور ابلاغی رهبر عزیز انقلاب آمده است:
"ارتقاء سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی"
بر این اساس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوان مقتدر ولایت در پرتوی عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) و فرامین فرمانده معظم کل قوا موظفند با اصلاح سبک زندگی خود و خانواده محترم به عنوان الگوی سلامت جامعه، نحوه زندگی خود را براساس شاخص‌های تعیین شده در طرح کریمه اهل بیت (ع) ارتقا دهند. بدیهی است فرماندهان و مدیران به عنوان متولیان اصلی سلامت نقش تعیین کننده در حمایت و اجرای برنامه‌های سلامت محور به خصوص با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در نیروهای مسلح را به عهده دارند.
رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: سلامت محور همه چیز، حتی عروج انسان است و هر انسانی حتی اگر در عرصه معنویت بخواهد رشد کند، باید فرد سالمی باشد.
بار دیگر ضمن گرامیداشت هفته سلامت و عرض خداقوت به تمامی همکاران پرتلاش و خدوم عرصه بهداشت و درمان نیروهای مساح، تعجیل در فرج حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا له الفداء) و سلامتی مقام عظمای ولایت را از درگاه خداوند متعال مسئلت داشته و امیدوارم در کنار خانواده محترم سلامت، شادکام و موفق باشید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.