صفحه اصلی / خام فروشی محصولات پتروشیمی به ضرر تولید و اقتصاد کشور است

خام فروشی محصولات پتروشیمی به ضرر تولید و اقتصاد کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدرحیم مقیمی اصل با انتقاد از خام فروشی مواد پتروشیمی افزود: زمانی که مواد اولیه تولید صنعت پلاستیک ارزانتر از نرخ مصوب به دیگر کشورها مانند عراق ، چین و ترکیه صادر می شود اما با قیمتی بالاتر به تولیدکننده ایرانی فروخته می شود، فرصت کار و اشتغال از تولید داخلی گرفته می شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه نظارت دولتی بر قیمت فروش مواد اولیه پتروشیمی وجود ندارد چرا که در حال حاضر پتروشیمی ها این همه امتیاز از جمله تامین خوراک، برق و دیگر امتیازها را از دولت می گیرند اما هیج گونه خدماتی به تولید کاران ایرانی ارائه نمی دهند.
مقیمی افزود: حدود ۷۰ درصد کارخانه های تولید صنعت پلاستیک متوقف شده اند و با این نرخ  قیمت مواد اولیه و این نابسامانی در وضعیت فروش  مواد اولیه نمی توانند فعالیت کنند لذا تولیدکاران صنعت پلاستیک از دولت انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.
رئیس اتحادیه نایلون و پلاستیک تهران اظهار کرد: توانایی و پتانسیل تولید تولید کاران ایرانی بیش از ظرفیت تولیدکاران دنیا است اما متاسفانه با وضعیت موجود رقابت از بین رفته و انگیزه ای برای تولید باقی نمانده است و بالا رفتن قیمت مواد سبب شده تا تولید کاران نتوانند قراردادهای خارجی ببندند .
مقیمی افزود: چند شرکت عضو اتحادیه از برترین های صنعت نایلون و پلاستیک هستند و تولیداتشان قابلیت صادراتی دارد و می توانند حرف اول را در دنیا بزنند لذا  اتاق اصناف ایران باید تولیدکنندگان برتر همه اتحادیه ها را شناسایی و به عنوان برترین ها معرفی کند.
وی افزود: مسئولان کشور باید توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را در اولویت برنامه های خود بگذارند و واقعا وارد میدان عمل شوند و شعار گونه با مسایل مهم کشور برخورد نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.