صفحه اصلی / دومین فن‌بازار فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود

دومین فن‌بازار فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ فن‌بازار به معنای «بازار فناوری»، محلی برای عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نزد متقاضیان و حامیان بالقوه است.
فن‌بازار که یکی از کارکردهای اصلی آن را «شبکه‌سازی فعالان علم و فناوری» تشکیل می‌دهد، بازیگران اکوسیستم نوآوری شامل عرضه‌کنندگان فناوری، متقاضیان فناوری، سرمایه‌گذاران و حامیان توسعه فناوری، و کارگزاران توسعه فناوری را گرد هم می‌آورد.
بر این اساس در دومین فن‌بازار فناوری‌های سلول‌های بنیادی، عرضه‌کنندگان فناوری شامل دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر مبتکران و مخترعان می‌توانند به عنوان «عرضه‌کنندگان فناوری»، آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود را در معرض دید متقاضیان فناوری و سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه قرار دهند.
در این فن‌بازار، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی حوزه‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی به عنوان «متقاضیان فناوری»؛ و نمایندگان شتابدهنده‌های تخصصی، پارک‌ها و مراکز رشد، صندوق‌های توسعه فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه حضور خواهند داشت. 
همچنین یک یا چند کارگزار باسابقه فناوری نیز به منظور تسهیل شبکه‌سازی، مذاکره و عقد قرارداد مابین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری در این فن‌بازار شرکت خواهند کرد و خدمات متنوعی از قبیل قیمت‌گذاری فناوری، مذاکره، امور حقوقی و عقد قرارداد و امثال آن را به طرفین ارائه خواهند داد.
علاقه‌مندان به حضور در این فن‌بازار می‌توانند طرح خود در یکی از محورهای موضوعی بایوراکتورهای سلولی جهت سلول‌های چسبنده و سلول‌های ایمنی، بایوپرینترهای سه بعدی، محیط کشت‌های سلولی و سرم‌های پایه انسانی، کیت‌های جداسازی سلول‌ها، دستگاه‌های جداسازی سلول‌ها، فلاسک های کشت سلول‌های چسبنده، پردازشگر بافت جهت جدایش سلول‌ها، سازه‌های پوستی سلولار و آسلولار، زخم‌پوش‌های بیولوژیک و سلولی، وکتورهای جدید انتقال ژن با کارآیی بالا، متریال‌های مهندسی بافت با اولویت هیدروژل های طبیعی، سازه‌های سنتتیک مهندسی بافت استخوان و غضروف، موش مدل NSG را در سامانه ثبت نام کنند تا پس از ارزیابی و تأیید کارشناسان مربوطه، در فن‌بازار شرکت داده شود.
تنها طرح‌هایی در فن‌بازار شرکت داده خواهند شد که به نمونه آزمایشگاهی (پروتوتایپ) دست‌یافته باشند، اما هنوز وارد مرحله تولید انبوه (صنعتی) نشده باشند. محصولاتی که تجاری‌شده و به مرحله تولید انبوه رسیده باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط در «نمایشگاه» سلول‌های بنیادی شرکت کنند. علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی در خصوص فن‌بازار و فرایند ثبت نام و حضور در آن را در فراخوان فن‌بازار که به زودی منتشر خواهد شد، مطالعه کنند.
دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.