صفحه اصلی / مدرسه خلاقیت ویژه دانش‌آموزان بهزیستی برگزار شد

مدرسه خلاقیت ویژه دانش‌آموزان بهزیستی برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ راه‌یافتگان به مرحلۀنهایی مدرسۀ پاییزه خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان تحت‌پوشش سازمان بهزیستی فارس شناخته شدند.
بر اساس این گزارش، بنیاد نخبگان استان فارس با حمایت و همکاری سازمان بهزیستی استان در آبان‌ماه سال ۹۵، هشتاد نفر از دانش‌آموزان تحت‌پوشش این سازمان در پایه‌های تحصیلی نهم و دهم متوسطه از ۱۱ شهرستان استان را شناسایی و در قالب مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی مورد آموزش قرار داد.
دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مدرسه، دو دوره در آبان‌ماه و بهمن‌ماه سال‌گذشته گذراندند و از میان آنان در مرحله دوم، ۱۹ نفر به واسطه موفقیت در انجام پروژه‌های مرحله دوم به مرحله سوم راه یافتند.
در مرحله سوم که در فروردین‌ماه در مرکز آموزش علمی-کاربردی بهزیستی فارس برگزار شد، ۲۰ نفر برگزیده در حضور هیئت‌داوران بنیاد نخبگان استان فارس به‌صورت فردی و گروهی به دفاع از پروژه‌های خود پرداختند و برگزیدگان به مرحلۀ نهایی راه بافتند.
در مرحله سوم مدرسه پاییزه مذکور، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در بخش پروپوزال پژوهشی، نگرش ادبی و کتابخوانی، ۱۰ دقیقه فرصت داشتند تا کار خود را ارائه کرده و در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پس از آن به پاسخگویی به سؤالات مطرح شده بپردازند. هیئت‌داوران این بخش نیز از تخصص‌های گوناگون انتخاب شدند تا توانایی دانش‌آموزان در برخورد با نگاه‌های غیرتخصصی سنجیده شود. تسلط در ارائه، انتقال مفهوم، امانت‌داری علمی و ادبی و چگونگی پاسخگویی به سؤالات ازجمله معیارهای مطرح‌شده در داوری بودند.
برگزیدگان این مرحله علاوه بر دریافت کمک‌هزینه آموزشی و پژوهشی، یک نفر از مستعدان‌برتر استان را به‌عنوان دوست علمی (مشاور) تا شهریورماه که مرحله پایانی طرح خواهد بود، برای پیاده‌سازی ایده‌ها در کنار خود خواهند داشت.
لازم به ذکر است، در این مرحله علاوه بر داوری پروژه‌های دانش‌آموزان، سه کارگاه آموزشی با عنوان‌های «شناخت اعتیاد»، «مهارت زندگی» و «کار گروهی» برای دانش آموزان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.