صفحه اصلی / هر صنعتى براى رشد و رونق نیازمنده تبلیغ و اطلاع رسانی است

هر صنعتى براى رشد و رونق نیازمنده تبلیغ و اطلاع رسانی است

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی همایش فیلم توریسم، فیلم توریسم شاخه ای از گردشگری فرهنگی است که به علاقه  فزاینده و تقاضا برای بازدید از مکان هایی که به واسطه نمایش داده شدنشان در فیلم ها و سریال های تلویزیونی محبوب شده اند می پردازند (Zimmermann, 2003).
 
 اولین همایش «فیلم توریسم» در ایران   – ٣١ فروردین و ١ اردیبهشت ماه سال جاری در تالار همایش های موزه ملی ایران برگزار شد.
ازجمله برنامه های این همایش برگزاری دو کارگاه   فیلمسازی در سفر (مدرس: آقای میثم کزازی) در روز اول و کارگاه   روز دوم: کارگاه عکاسی در سفر  (مدرس: خانم نگار طاری)  بود.
میثم کزازى
-برنده جایزه بهترین کارگردانى از فستیوال وروناى ایتالیا
-مدرس کارگاه "فیلمسازی در سفر" در اولین همایش بین المللی "فیلم توریسم" ایران
هر صنعتى براى رشد و رونق نیازمنده تبلیغ و اطلاع رسانی است. داشتن تبلیغاتِ موثر نیازمند به خدمت گرفتن ابزارى قدرتمند و پر نفوذ است بنام هنر. با توجه به آرشیو غنى و با کیفیت در مورد توریسم در کشور ها که با هزینه هاى بسیار بالا توسط استودیوهاى حرفه اى فیلمسازى و مستند سازى مانند نشنال جغرافى و غیره… ساخته شده و میشوند، فیلم سازى و فیلمبردارى توسط توریست ها قطعا به پاى کیفیت و شرایط و گروه هاى حرفه اى آنها نخواهد رسید. در کارگاه فیلمسازىِ آسان، تمرکز بر روى ساخت فیلم ارزان حتى با گوشى هاى موبایل مبتنى بر سوژه هاى ناب و صمیمى ارائه شد. چرا که فیلمهاى فاخر بدلیل تجمل و رسمیتشان درگیر ضبط و ثبت تصاویرى با کیفیت، تمیز، بى نقص و درخور سازمانِ سفارش دهنده هستند که بعضا مورد مصرفشان نمایشگاه هاى خارجى یا شبیه به آن است. اما در زمینه فیلمهاى صمیمى و ارزان، چون تکلفى وجود ندارد میتواند حس صمیمیت و مهمان نوازى را به مخاطبین بیشتر منتقل نماید و بجاى کیفیت و تجهیزات در این نوع فیلمسازى تمرکز بر روى سوژه معطوف میگردد. جشنواره هاى متعددى نیز در جهان براى فیلمهاى ساخته شده با گوشى هاى همراه وجود دارد. ما بر این باوریم که یک صفحه ى فعال  در فضاى مجازى مربوط به یک توریست یا یک فیلمساز یا راهنماى گردشگرى که مملو از فیلم هاى بى تکلف و صمیمانه است به مراتب میتواند موثر تر از خروجى هاى سیستم هاى دولتى و سازمانى که متکى به کیفیت و هزینه هاى نجومى است باشد.
ورک شاپ عکاسی با موبایل
 
نگار آقا علی طاری
-عضو انجمن فیاپ فرانسه 
-مدرس کارگاه "عکاسی در سفر" در اولین همایش بین المللی "فیلم توریسم" ایران
نگار اقاعلی طاری، عضو انجمن بین المللی عکاسی فیاپ FIAP  و از مدرسین ورک شاپ عکاسی با موبایل درباره هدف از برگزاری این دوره به زوم نیوز گفت : جاذبه های توریستی سفر به دسته های متفاوتی از جمله مردم شناسی ،تاریخی ،فرهنگی ،طبیعت و ….تقسیم میشود .گروهی از توریست ها امکان حمل دوربین برای ثبت جاذبه هایی که در سفر با ان مواجه میشوند را ندارند . هدف از برگزاری این دوره ان است که أفراد توانایی عکاسی و ثبت جاذبه ها و زیبایی های سفر را به وسیله تلفن همراه (بدون در نظر گرفتن برند و اپلیکیشن )که راحت ترین و دردسترس ترین ابزار برای عکاسی است را کسب نمایند .
اقاعلی طاری،موفقیت در جشنواره های داخلی و بین المللی ، برگزای نمایشگاه های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور ، برگزاری ورک شاپ های موبایلی ،تدریس برای گروه های مختلف سنی با رویکرد های روانشناسی ، پروژه ی ٣ ساله عکاسی با موبایل در بیش از ١٠ کشور را درکارنامه خود دارد.
این دوره شامل ١مقدمه و ٢بخش و ١بخش ویژه میباشد
مقدمه : عکاسی در سفر و دسته بندی جاذبه هایی که انگیزه توریست را برای ثبت عکس بیشتر میکند
بخش١:شناخت نور و منابع ان و تاثیر ان در ترکیب بندی تصویر
بخش ٢ : شناخت کارکردهای دوربین های تلفن همراه و بررسی محاسن و معایب و تفاوت ان با دوربین های کامپکت و اس ال ار و اموزش بیش از ٢٠ نکته کلیدی و تکنیک برای سهولت در استفاده از دوربین های تلفن همراه با نمایش تصاویرمربوطه و نقد ان
بخش ویژه : عکاسی مستند از مردم در سفر و رعایت اخلاق هنگام مواجهه با انان و پیش بینی بازخوردشان نسبت به عکاس

‏‎

همچنین مطالعه کنید:

واردات خودرو‌های نو ادامه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اتابک وزیر صمت در خصوص واردات خودرو  گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.