صفحه اصلی / پیش‌بینی وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

پیش‌بینی وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا و براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با فعالیت سامانه بارشی، امروز در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی در برخی ساعات رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
این وضعیت فردا (چهارشنبه) در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، نواحی مرکزی کشور و روز پنجشنبه در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی تداوم خواهد داشت.
روز چهار‌شنبه، بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان. همچنین وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی می‌شود.
** کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل
امروز (‌سه‌شنبه‌) با نفوذ جریان های شمالی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. روز چهارشنبه نیز هوای سرد در این مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.
با توجه به کاهش دما، مه آلودگی، بارش باران و برف، اختلال در تردد جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر وقت امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست‌. بنابراین سازمان هواشناسی توصیه کرده است اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.
آسمان تهران نیز فردا (چهارشنبه) نیمه ‌ابری در برخی ساعات ابری و رگبار باران، گاهی رعد و برق با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۰ درجه خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران به صورت موقت، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی با گرد و خاک در برخی از نقاط جنوب شرق، شرق و دامنه‌های زاگرس جنوبی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان کرمان از شدت بیشتری برخوردار است.
همچنین به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی امروز و فردا، کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد.
دریای خزر نیز امروز و فردا و خلیج فارس فردا مواج خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.