صفحه اصلی / بازدید هیات علمی ایتالیا از کشورمان نشان از جایگاه رفیع ایران دارد

بازدید هیات علمی ایتالیا از کشورمان نشان از جایگاه رفیع ایران دارد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، با اشاره به بازدید اخیر وزیر آموزش و تحقیقات کشور ایتالیا به همراه هیات ۱۵۰ نفری مقامات و مسوولان بخش های مختلف دولتی و شرکت های خصوصی از کشورمان که برای گسترش مبادلات علمی و فناوری به کشورمان صورت گرفت، گفت: این نخستین سمینار ارزشمند دو کشور در سطح وزارت علوم و تحقیقات بود.
وی ادامه داد: سفر وزیر آموزش و تحقیقات کشور ایتالیا به عنوان یکی از اعضای گروه جی ۸ (هشت کشور صنعتی جهان) که حدود ۵۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند، بیانگر آن است که دنیا برای دانش و تکنولوژی نو و همچنین صنایع مبتنی بر دانش های نو فوق العاده ارزش قائل است. 
پورفلاح اظهارکرد: برگزاری این نشست مشترک علمی و فناوری با حضور وزرای علوم دو کشور ایران و ایتالیا به طور حتم گام بسیار خوبی محسوب می شود به خصوص که ما در برخی از مناطق دنیا با بداخلاقی هایی روبرو شده ایم و حال دنیا متوجه می شود که جایگاه ما در دانش های نو کجاست. 
رییس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا در خصوص سطح فعلی مناسبات دو کشور ایران و ایتالیا نیز با بیان این که در گذشته نه چندان دور ایتالیا شریک اول تجاری ما بود، در عین حال افزود: البته در این اواخر به رده دوم نزول کرد و پس از آلمان قرار گرفته است. 
وی خاطرنشان کرد: زمانی در سال های نه چندان دور و قبل از تحریم ها سطح تجارت دو کشور ایران و ایتالیا حدود ۷.۶ دهم میلیارد دلار بود که این رقم هم اکنون به ۱.۴ دهم میلیارد دلار کاهش یافته و البته گام به گام در حال افزایش است. 
**ارزش واردات ایتالیا از کشورمان بیش از صادرات آن کشور به ایران است 
پورفلاح با بیان این که ایتالیا تنها کشور اروپایی است که بیشتر از ما جنس می خرد تا بفروشد، افزود: با وجود این که زیرساخت بسیاری از صنایع ما همچون نساجی، لوازم اداری، لوازم خانگی و فولاد و حتی پتروشیمی از سوی ایتالیایی ها ایجاد شده است اما ارزش تجاری واردات کشور ایتالیا از ایران با احتساب نفت بیش از ارزش صادرات آن کشور به ایران است. 
رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا ادامه داد: ضمن این که برخی محصولات کشورمان همچون پسته، زعفران و خشکبار به صورت مستقیم و بخشی نیز همچون سنگ و چرم به صورت غیر مستقیم به کشور ایتالیا صادر می شود که البته ما در سال های اخیر بدنبال ایجاد ارزش افروده در صادرات خود به سایرکشورها از جمله ایتالیا هستیم. 
**برای رفع معضل بیکاری جوانان از تجربیات ایتالیایی ها استفاده کنیم 
رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در ادامه ارتباط مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی و شرکت‌های های-تک Hi Tech و فناور دو کشور با یکدیگر را در انتقال فناوری و استفاده از دانش روز و تجربیات فعالان حوزه علمی، فناوری و نوآوری دو کشور بسیار تاثیرگذار دانست. 
وی در عین حال با اشاره به تجربیات ارزشمند ایتالیایی ها در حوزه گردشگری، اظهارکرد: البته ایتالیایی ها در زمینه راه اندازی شرکت های کوچک خانگی و متوسط زودبازده (sme) بسیار موفق عمل کرده اند. 
پورفلاح اظهارکرد: در حال حاضر بخش عمده ای از اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به SMEها و بنگاه‌های کوچک و زودبازده متکی است و در این کشورها SMEها به دلیل ویژگی‌های خاص خود مورد استقبال بسیاری از فعالان اقتصادی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: کشورهای همچون آمریکا، هند، ایتالیا و چین از جمله کشورهایی هستند که اقتصاد آنها بر پایه تشکیل SME یا (Small and Medium Enterprises) پایه ریزی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.