صفحه اصلی / قیمت هر کیلو عسل طبیعی حداکثر ۶۰ هزار تومان است

قیمت هر کیلو عسل طبیعی حداکثر ۶۰ هزار تومان است

 را که نهایتا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است را به هر قیمت که می‌خواهند می‌فروشند، مضاف بر آنکه کیفیت عسل طبیعی تنها در آزمایشگاه‌های استاندارد مشخص می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از فارس، بهزاد بانکی‌پور  افزود: متاسفانه هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت به دلیل وجود واسطه‌های بسیار شاهد مشکلاتی در بازار هستیم.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون قیمت تمام شده هر کیلو عسل طبیعی نباید بیشتر از ۶۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد، تصریح کرد: با لحاظ کردن شرایط اقلیمی و عوامل موثر در تولید، تولیدکننده این محصول آن را بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان می‌فروشد اما مشکل آنجاست که ساختار و زنجیره مشخصی در تولید تا مصرف عسل نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان عسل تقلبی را از عسل‌های طبیعی تشخیص داد گفت: بجز آزمایش توسط آزمایشگاه‌های استاندارد عسل هیچ راهی از لحاظ ظاهری برای تشخیص کیفیت وجود ندارد چرا که برخی رنگ، طعم و میزان غلظت را عاملی برای سلامت عسل می‌دانند که آن هم درست نیست.
وی اضافه کرد: متاسفانه استاندارد اجباری برای تولید عسل نداریم اما تا آنجا که امکان دارد طبق استاندارد ملی ۲۲ آیتم برای عسل‌هایی که  تحت نظارت ما تولید می‌شوند در نظر گرفته شده و بر روی برچسب تولید نصب می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.