صفحه اصلی / نشست هم‌اندیشی شورای خیّرین علم و فناوری در گرگان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی شورای خیّرین علم و فناوری در گرگان برگزار شد

به‌ گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی شورای خیّرین علم و فناوری در خصوص تشکیل «مجمع خیرین علم و فناوری» بنیاد نخبگان استان گلستان، برگزار شد.
ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، شناسایی، هدایت، حمایت، به کارگیری و اثرگذاری نخبگان در همه سطوح و در همه مقاطع را از جمله مهمترین رسالت های بنیاد ملی نخبگان دانست.
وی افزود: یکی از پتانسیل‌های مهم هر استانی، بخش خصوصی خاصه ظرفیت خیّران است که می‌توان از این ظرفیت برای توسعۀ منطقه، مردمی‌شدن و پایدار‌کردن اقتصاد از راه گسترش کارآفرینی دانش‌بنیان بهره برد.
رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان اظهار داشت: با‌توجه به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تأکید بر مشارکت آحاد جامعه در گسترش و توسعۀ کارآفرینی، اولین اقدام شورای خیّرین علم و فناوری بنیاد نخبگان استان گلستان با آغاز «طرح جایزه کارآفرینی گلستان» در اسفندماه سال گذشته کلید خورد و برای عملیاتی‌کردن این اقدام، ضمن جذب خیّرین استان، اقدامات اولیّه جهت تشکیل مجمع خیرین در دستور کار قرار گرفت.
لازم به ذکر است، بنیاد نخبگان استان گلستان برای اجرائی‌سازی اقدام ملی ۳-۱-۲ سند راهبردی کشور در امور نخبگان و ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادّی از اجتماع نخبگانی، به تشکیل شورای خیرین علم و فناوری اقدام کرده و ارائه تسهیلاتی در قالب بورس و جایزه‌های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان‌های دولتی، بخش‌خصوصی و نهادهای عمومی (وقف و خیریه) متشکل از اعضای حقیقی، سازمان‌های خصوصی و دولتی استان را در برنامه های خود قرار داده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.