صفحه اصلی / ترانزیت بیش از ۵۴۶ هزار تن کالا از استان گیلان در سال گذشته

ترانزیت بیش از ۵۴۶ هزار تن کالا از استان گیلان در سال گذشته

 از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۳۰ هزار و ۲۴۸ تن از مرز آستارا و ۱۱۵ هزار و ۵۷۲ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک کار گفت: طی این مدت ۱۶۹ هزار و ۷۶۱ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۳۷۶ هزار و ۵۹ تن کالای ترانزیتی از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۴۸ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد رشد ۶۰ درصدی هستیم.
وی در ادامه انواع لاستیک و تخته و شکر را عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده ذکر کرد.
وی سپس بیان کرد: در این مدت ۲۱۰ هزار و ۷۴۵ تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای وارد کشور گردیده که تماماً از مرز آستارا بوده و نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است. عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا سال گذشته نیز انواع تخته، سبوس و خوراک طیور بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۵۰۴ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است، میوه و تره‌بار، انواع کاشی و پلی‌اتیلن نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته بودند.
نازک‌کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه ۱۸۱ دستگاه کامیون و ۲ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۲۸ هزار و ۵۰۹ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۶ هزار و ۸۵۶ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده‌اند. همچنین طی این مدت ۳۹۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۴۲۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به میانگین تردد روزانه ۲ هزار و ۲۶۵ نفر مسافر از مرز آستارا به تشریح وضعیت تردد سال گذشته مسافر از این مرز پرداخته، گفت: در سال گذشته حدود ۸۱۵ هزار و ۵۴۸ نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده‌اند که از این تعداد ۴۱۱ هزار و ۵۰۲ نفر مسافر وارد و ۴۰۴ هزار و ۴۶ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده‌اند.
شایان ذکر است ۲ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و ۶۰ نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.