صفحه اصلی / اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای واگذاری زمین و تسهیلات به سیل‌زدگان آذربایجان‌شرقی

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای واگذاری زمین و تسهیلات به سیل‌زدگان آذربایجان‌شرقی

 مورد نیاز به منظور بازسازی منازل مسکونی تخریب شده ناشی از سیل در آذربایجان شرقی خبر داد. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, عزیز الله مهدیان در آئین بازدید از مناطق سیل زده روستاهای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر ۱۰ها خانه مسکونی در روستای استان و به ویژه چنار عجب شیر دچار خسارت شده است، افزود: برخی از مناطق روستایی سیل‌زده نزدیک حاشیه رودخانه‌ها خالی از سکنه شده است.
وی اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن یادآوری کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در کنار سایر دستگاه‌های‌اجرایی خدمات‌رسان بلافاصله در محل وقوع سیل حاضر و کمک‌های امداد رسانی را انجام داده و اتاقک‌های اسکان موقت را به مناطق آسیب‌دیده اعزام کرده است.
مهدیان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را در تمامی روستاها آغاز کرده است،به ایرنا گفت: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند و بنیاد مسکن آماده است تا به صورت رایگان برای خانه‌هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند تا افراد شروع به ساخت واحدهای خود کنند.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی به همراه مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بازدید از مناطق سیل‌زده روستاهای تبریز، آذرشهر و عجب شیر از نزدیک در خصوص موانع و مشکلات روستاها تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.
بارش باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شد. سیل علاوه بر ایجاد خسارت های مالی در شهرهای مختلف استان، در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر موجب مفقودی ۴۲ نفر شد که تاکنون پیکر ۳۷ نفر پیدا شده است.
گفتنی است امروز ۳۰ فروردین‌ماه، رئیس‌جمهوری دولت یازدهم به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وارد آذربایجان‌شرقی شده‌اند تا از نزدیک از مناطق سیل‌زده استان بازدید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.