صفحه اصلی / کیفیت خدمات و کالاهای ما باید قابل رقابت در بازار جهانی باشد

کیفیت خدمات و کالاهای ما باید قابل رقابت در بازار جهانی باشد

 در بازار جهانی باشد، در غیر این صورت در همان مراحل ابتدایی باقی خواهیم ماند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) مهندس "علیرضا دائمی" قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق صبح امروز (یکشنبه) در آئین برگزاری همایش تقدیر از صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در سالن همایش‌های وزارت نیرو با بیان این مطلب که وزارت نیرو در ۴ الی ۵ سال اخیر در صدور خدمات فنی و مهندسی رتبه اول را به خود اختصاص داده است از چالش‌های مشکلات پیش روی صادر کنندگان سخن گفت و افزود: بعد از پیروزی انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی و آغاز تحریم‌ها، کشور در شرایطی قرار گرفت که بایستی به سرعت به سوی توسعه گام بر می‌داشت و در این میان نقش آب و برق نقش کلیدی بود.
وی ادامه داد: در صنعت آب و برق بخش خصوصی به یاری دولت شتافت و با وجود تمام مشکلات پیش رو توانست ضمن برخورداری از خود کفایی در ساخت تجهیزات صنعت آب و برق و بومی کردن دانش سد سازی، این صنایع را به بیرون از مرزهای کشور صادر کند.
علیرضا دائمی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص نیروی تحصیل کرده این صنعت بسیار فراتر از سایر مجموعه‌هاست، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما این است تا میزان حضور شرکت‌ها و تولید کنندگان داخلی را در بازار جهانی گسترش دهیم و این امر مستلزم این است که ابتدا مشکلات داخلی آن‌ها مرتفع شود.
وی ادامه داد: در این خصوص، دولت می‌تواند نقش تسهیل گر داشته باشد و شرکت‌ها و بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز نقش مثبتی را ایفا کنند.
قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به جلسه شورای عالی توسعه صادرات که در سه شنبه گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، گفت: در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی در راستای رفع مشکلات صادر کنندگان خدمات مهندسی به خارج از کشور اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه توسعه صادرات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت نیز به آن اهتمام ویژه دارد افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۶، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فرمودند، توسعه صادرات و حل مشکل تولید و اقتصاد یک مجموعه تک مؤلفه ای نیست و در این راستا نظام بانکی، دیپلماسی اقتصادی، صندوق توسعه ملی و سایر مجموعه‌ها نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.
دائمی با اشاره به نقش مهم کیفیت کالا در بازار جهانی گفت: اگر بخواهیم وارد بازار جهانی شویم بایستی ضمن حل مشکلات بانکی و ضمانت نامه، سیاست‌های بین‌المللی ما بر پایه دیپلماسی اقتصادی قدرتمند باشد.
وی ادامه داد: کیفیت خدمات و کالای صادراتی بایستی قابل رقابت با کالاهای عرضه شده در بازار جهانی باشد در غیر این صورت در همان مراحل ابتدایی باقی خواهیم ماند.
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با بیان اینکه یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی این است که تولیدات خود را به جهان معرفی کنیم گفت: مشاوران و پیمانکارتان بایستی به گونه ای در خارج از کشور فعال باشند که جمهوری اسلامی به صورت یک کشور صلح طلب با تکنولوژی برتر و علم روز به جهانیان شناسانده شود.
وی با اشاره به اهمیت صادرات در کشور گفت: در سال ۹۲ حدود ۴۷ درصد، در سال ۹۳ حدود ۶۲ درصد، در سال ۹۴ حدود ۹۸ درصد و در سال ۹۵ حدود ۵۱ درصد صدور خدمات فنی و مهندسی کشور از طریق وزارت نیرو انجام شده و طی ۴ سال گذشته این وزارتخانه رتبه برتر صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را به خود اختصاص داده است.
دائمی گفت: وزارت نیرو اهتمام ویژه دارد تا بخشی از ظرفیت داخلی خود را به این کار اختصاص دهد.
وی افزود: برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی لازم است: توانمند سازی و بازتوانی بخش‌های غیر دولتی صنعت آب و برق، جلب مشارکت‌های مردمی و منابع داخلی برای سرمایه گذاری در این صنعت، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ایجاد مؤسسات مشترک بین شرکت‌های داخلی و خارجی، ارتقای تولیدات صنعتی آب و برق با استانداردسازی و ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع برای ارتقای کیفی محصولات، رفع مشکلات تولید و رفع موانع بانکی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.