صفحه اصلی / وزیر ارشاد:‌اساس دیپلماسی فرهنگی،اشتراکات فرهنگی است

وزیر ارشاد:‌اساس دیپلماسی فرهنگی،اشتراکات فرهنگی است

سیدرضا صالحی امیری ظهر پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه شیراز تا زنگبار که در نگارخانه وصال شیراز برپا شده بیان کرد: از دیرباز دارای دیپلماسی فرهنگی گسترده با جهانیان بوده ایم،جاده ابریشم نمادی از دیپلماسی فرهنگی ما ایرانیان است.
وی ادامه داد:‌سرزمین ایران رمز و راز زیادی دارد که برای ایرانیان و جهانیان کشف نشده مانده است که بیانگر قدرت بزرگ جهان و رمز و راز تمدن ایرانی است 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فارس و شیراز در این تمدن مانند نگینی است که برای جغرافیای ایران و جهان روشنگر است.
صالحی امیری افزود: فارس برای ایران و ایرانی افتخار آفرینی می کند و تمدن های بزرگی در این سرزمین ظهور کرده است بنابراین شیرازی بودن و فارسی بودن یک افتخار است و از این جهت اهالی فارس باید به خود افتخار کنند.
وی اضافه کرد: صفحات زیادی از دوره هخامنشی برای اصحاب فرهنگ هنر و جغرافیا ناشناخته مانده است و باید تبیین شود که چگونه ممکن است در آن دوره تاریخی در سرزمینی ۷۲ ملت در زیر یک پرچم جمع شوند.
او با بیان اینکه آثار فرهنگ و تمدن ایرانی در فرای مرزها و خارج از جغرافیای ایران وجود دارد ادامه داد: فرهنگ و تمدن ایرانی از زنگبار و آفریقا گرفته تا فرانسه، آلمان و جای جای اروپا می درخشد و ۲ میلیون اثر خطی که در اقصی نقاط جهان شناسایی شده است.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه ریشه های فرهنگ ایرانی جای خودرا بازکرده عنوان داشت: ۲ میلیون اثر مکتوب ایرانی که ۳۲۰ هزار اثر آن در قالب ۴۵ کتاب و در فهرست نسخ خطی جای دارد.
وی با اشاره به رونمایی ۲ کتاب در زمینه جایگاه ایرانیان شیرازی تبار در توسعه تمدن و فرهنگ شرق آفریقا بیان داشت:این کتاب یک پیام دارد و آن دیپلماسی فرهنگی است.
در این آیین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب جایگاه ایرانیان شیرازی الاصل در توسعه تمدن و فرهنگ شرق آفریقا و میراث فرهنگی ملموس ایران در شرق آفریقا نوشته امیر بهرام عرب احمدی رونمایی شد.
زنگبار(بخشی از تانزانیای کنونی )‌ در شرق آفریقا قرارداد.
نمایشگاه شیراز تا زنگبار به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.