صفحه اصلی / بحث افزایش جایگاه اقتصادی باید از اولویت‌های وزارت خارجه باشد

بحث افزایش جایگاه اقتصادی باید از اولویت‌های وزارت خارجه باشد

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز (۳۱ فروردین) در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: امیدواریم افتتاح دفتر صدور روادید فرودگاهی در کرمان فصل جدیدی در افزایش تحولات اقتصادی استان از منظر دیپلماسی اقتصادی باشد.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید اولویت وزارت خارجه باشد، بحث افزایش جایگاه اقتصادی است زیرا این وزارتخانه از ابتدا در حوزه امنیتی و سیاسی ماموریت هایش را پیگیری کرده است.
پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های بسیار مهم وزارت امور خارجه حوزه اقتصادی است که تاکنون آنگونه که باید در خدمت نظام اسلامی قرار بگیرد نگرفته و از ابتدای انقلاب جنس وزارت امور خارجه در بسترهای سیاسی و امنیتی شکل گرفته است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جایگاه وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی در بسیاری از کشورها، بیان کرد: ماموریت اصلی وزارت خارجه کشورهای مختلف حوزه اقتصادی است که در کنار آن ماموریت های دیگر را انجام می دهد.
وی افزود: طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در وزارت امور خارجه افتاده و در برنامه ششم توسعه احکامی برای ایجاد تحولات ساختاری در این وزارتخانه آورده‌ایم و کرمان استان هفتم یا هشتم در ایجاد دفاتر صدور روادید فرودگاهی است.
پورابراهیمی اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان از اتاق های فعال در کشور است که ظرفیت بسیار مناسبی است و باید به کار گرفته شود و حضور ۵۰ هزار گردشگر خارجی در استان کرمان در سال گذشته نشان می دهد که روند قابل قبولی است و زیرساخت ها فراهم شده و باید تشکل های بخش خصوصی این هماهنگی را ایجاد کنند تا از رقابت استان های دیگر عقب نمانیم.
وی بیان کرد: در حوزه سلامت نیز با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در بخش خصوصی در حال انجام است و همچنین پایین بودن هزینه درمان نسبت به دیگر کشورها مزیت بسیار خوبی است و باید به گردشگری سلامت توجه کنیم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اصلی ترین موتور محرکه تحول در بحث گردشگری و سلامت، را بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرایی همکاری نکنند، این تشکل ها دچار مشکل می شوند و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی، زمینه تحول در گردشگری را فراهم کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ /افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.