صفحه اصلی / عملکرد آژانس‌های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال

عملکرد آژانس‌های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از شنبه، برای ساختن یک نام تجاری، ارائه تبلیغات مناسب ضروری است و از طرفی، آژانس‌های تبلیغاتی نیز برای رشد خود به برندسازی نیاز دارند، به همین منظور نیز برندهای مختلف برای رشد نام تجاری خود همیشه به شرکت‌های تبلیغاتی و مشاوره‌های آنها نیاز داشته و دارند .
برندسازی هیچ‌گاه از تبلیغات بی‌نیاز نبوده و این دو همیشه مانند دو روی یک سکه در کنار هم قرار دارند. برای ساختن یک نام تجاری، ارائه تبلیغات مناسب ضروری است و از طرفی، آژانس‌های تبلیغاتی نیز برای رشد خود به برندسازی نیاز دارند، به همین منظور نیز برندهای مختلف برای رشد نام تجاری خود همیشه به شرکت‌های تبلیغاتی و مشاوره‌های آنها نیاز داشته و دارند؛ اما نکته اینجاست که روش‌های مشاوره در هر دوره‌ای قطعا با دوره‌های قبل‌تر از خود متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دنیای حاضر که آژانس‌ها، برندها و مخاطبان آنها را در احاطه صنعت دیجیتال و الکترونیک قرار داده است، مطمئنا روش‌های متفاوت‌تری را برای ارائه برنامه‌های بازاریابی می‌طلبد و از همین رو نیز آژانس‌های تبلیغاتی نوین، باید مشاوره‌های خود را جهت آشنایی بیشتر برندها با این تغییرات ارائه دهند؛ به این معنا که در درجه اول هر برندی برای موفقیت در عصر حاضر، نیاز به مشورت با شرکت‌های تبلیغاتی دارد که تغییرات دنیای امروز را به خوبی درک کرده باشند و یک تیم مشاوره قوی و کارآمد برای ارائه برنامه‌های جدید بازاریابی که مطابق با تغییرات دنیای حاضر باشد‌ را در بدنه سازمان خود داشته باشند.
 قدم اول: درک تغییرات جدید
ابتکار، نوآوری و تمرکز داشتن بر تغییرات آینده، همیشه در دستور کار بازاریابان موفق قرار گرفته‌ و این نکته خصوصا در عصر حاضر بیشتر نمود یافته است، زیرا دنیای امروز، دنیای تحول در تکنولوژی و نفوذ ابزار دیجیتال در زندگی بشر است و از همین رو آژانس‌های موفق بازاریابی باید به دنبال برقراری تعادلی مناسب بین تکنولوژی و تغییراتی که در میان مصرف‌کنندگان ایجاد شده است، باشند؛ به بیان بهتر، تکنولوژی دیجیتال باعث تغییرات عمده‌ای در میان مخاطبان آژانس‌های تبلیغاتی شده است، به گونه‌ای که دیگر روش‌های سنتی تبلیغات کارآمد نبوده و باید به دنبال راهکارهایی موازی با تغییرات جدید باشند، از همین رو نیز آینده آژانس‌های تبلیغاتی جهان رو به سوی دنیای دیجیتال داشته و ضوابط و اصول این نوع تبلیغات بر پایه تحولات این صنعت جدید پایه‌ریزی شده است. اما نکته مهمی که این شرکت‌ها باید به آن توجه داشته‌ باشند این است که در درجه اول باید برندهای مختلف را با تغییرات و تحولاتی که در بین مصرف‌کنندگان ایجاد شده است، آشنا کنند، چراکه تغییر در ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای که در دست مخاطبان جهانی قرار دارند مطمئنا روش‌های جدید و متفاوتی را برای برقراری ارتباط با آنها ایجاب می‌کند و از این رو در درجه اول برندها و نام‌های تجاری باید با این تغییرات آشنا شوند تا بتوانند تغییرات مذکور را در روش‌های بازاریابی خود نیز بگنجانند، در همین راستا باید گفت که وظیفه اصلی آژانس‌های تبلیغاتی عصر حاضر، ارائه مشاوره‌های درست به برندهای مختلف است تا با درک این تغییرات، روش‌های کارآمدتری را دنبال کنند.
 قدم دوم: ارائه مشاوره در راستای تغییرات
صفحات مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های جدید و مختلفی که در دستگاه‌های تلفن‌های همراه قابل نصب هستند، دنیای تبلیغات را در دنیای امروز متحول کرده‌اند و این همان نکته‌ای است که شرکت‌های تبلیغاتی باید در دستور کار خود قرار دهند. امروزه برندهای بزرگ و کوچک جهان، از مشهورترین آنها گرفته تا کوچک‌ترین و محلی‌ترین آنها، تأثیر دنیای دیجیتال را در روند تبلیغاتی خود دریافته‌اند و به خوبی بر این نکته واقف هستند که برای تبدیل‌شدن به یک برند معروف و یا حفظ جایگاه تجاری خود، از روش‌های جدید و دیجیتال تبلیغات نباید غافل شوند و از سوی دیگر شرکت‌های بازاریابی نیز به خوبی متوجه هستند که برای یافتن برندهایی که مشتریان ثابت آنها باشند، باید به روش‌های جدیدتر تبلیغاتی در دنیای امروز روی بیاورند. در واقع آژانس‌های تبلیغاتی در دنیای امروز باید به عنوان یک پل ارتباطی بین برندها‌ و مخاطبان آن برندها عمل کنند، اگرچه این وظیفه همیشه برای شرکت‌های بازاریابی تعریف شده بود و مسئله جدیدی نیست، اما آژانس‌های امروزی برای باقی‌ماندن در فضای رقابتی تبلیغات دنیای امروز، وظیفه مهم‌تری نیز جهت ارتباط دادن بین برندها و مشتریان آنها دارند و آن هم ارائه مشاوره‌هایی مناسب با تحولات رسانه‌ای دنیای امروز است. به بیان دیگر، شرکت‌های تبلیغاتی امروزی، باید برندهای مختلفی را که مشتری آنها می‌شوند، با تغییراتی که دنیای دیجیتال در میان مصرف‌کنندگان و سلایق آنها ایجاد کرده است، آشنا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

برآورد ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی نرخ بنزین سوپر وارداتی

به گزارش کسب و کار نیوز، عماد رفیعی مشاور مدیر عامل شرکت پالایش و پخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.