صفحه اصلی / برجام حجم مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی را ۸۰ درصد افزایش داد

برجام حجم مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی را ۸۰ درصد افزایش داد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا,  سید مهرداد سیادت نسب  افزود: در سال گذشته، ۴۲ میلیون دلار صادرات رسمی از جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی گزارش شده است. 
وی اضافه کرد: براساس هدف گذاری بین مقام های ایرانی و آفریقای جنوبی این میزان حجم تجاری میان ۲ کشور تا سال ۲۰۲۰ باید به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد. 
سیادت نسب ادامه داد: در این ارتباط تلاش ها برای ایجاد زیرساخت های لازم برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور آغاز شده است. 
وی گفت: یکی از این اقدام ها تلاش برای برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و آفریقای جنوبی است که در این ارتباط مقرر شد یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی تا پایان سال در این مسیر به فعالیت بپردازد. 
سیادت نسب ادامه داد: هم اکنون خط پروازی غیرمستقیم بین ایران و آفریقا جنوبی از طریق ۲ کشور همسایه خلیج فارس شامل امارات و قطر و کشور ترکیه صورت می گیرد. 
وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی ایران به افریقای جنوبی کاشی، سرامیک، سیمان، قیر، فرش، کود شیمیایی و محصولات موادغذایی است. 
سیادت نسب بیان کرد: عمده واردات ایران از آفریقای جنوبی نیز شامل ماشین آلات معدنی، ذرت، خوراک دام و دانه های روغنی است. 
وی در ارتباط با مزیت های صادراتی استان بوشهر برای آفریقای جنوبی گفت: سیمان، خرما، فرش و بخش معدنی از جمله ظرفیت های این استان است که از طریق مذاکره با مسئولان استان بوشهر در صدد فراهم کردن زمینه صادرات آن به آفریقای جنوبی هستیم. 
سیادت نسب افزود: در صورت تحقق این مهم می توانیم حجم مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی را به میزان چشمگیری افزایش دهیم. 

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.