صفحه اصلی / لزوم احداث آزادراه اصفهان- شیراز در ادامه ساخت کریدور شمال به جنوب کشور

لزوم احداث آزادراه اصفهان- شیراز در ادامه ساخت کریدور شمال به جنوب کشور

 و مشارکت ۳۰ درصدی دولت در یکی از کریدورهای مهم کشور رقم می‌خورد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز گفت: پروژه آزادراه اصفهان – شیراز از سه‌راهی مبارکه تا پل ایزدخواست به طول ۱۲۰ کیلومتر و با اعتبار برآورد شده به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی احداث خواهد شد.
وی با اشاره به مراحل احداث پروژه آزادراه شرق اصفهان که از آزادراه نطنز آغاز و به سه‌راهی مبارکه ختم می‌شود، بیان کرد: این پروژه به طول ۹۳ کیلومتر در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه ۱ و ۲ آن با مشارکت بخش خصوصی و با قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومان در حال اجراست و قطعه سوم نیز تا سه‌راهی مبارکه تا پایان فروردین‌ماه عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
غلامی در ادامه افزود: در ادامه احداث پروژه آزادراه شرق اصفهان که از کریدورهای شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز در حوزه استان اصفهان آغاز خواهد شد که این پروژه از سه‌راهی مبارکه تا پل ایزدخواست و در حوزه استان اصفهان به طول ۱۲۰ کیلومتر احداث خواهد شد.
وی در تکمیل توضیحات خود گفت: برای احداث این پروژه دو گزینه بررسی شده که یکی ارتقای وضعیت موجود و تعریض بزرگراه موجود بوده و دیگری ایجاد محور جدید در راستای راه‌آهن بوده که با اتفاق‌نظر بر روی گزینه دوم و با شرط ایجاد دسترسی به شهرضا و با برآورد ۹۰۰ میلیارد تومان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این پروژه آغاز خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه استان فارس این پروژه حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته که در استان اصفهان نیز با اخذ مصوبه دولت و با مشارکت بخش خصوصی امید است از شهریورماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.
غلامی از مهم‌ترین موارد نیاز به احداث این آزادراه را کاهش تصادفات منجر به فوت، کاهش حجم ترافیک شهر اصفهان، کاهش آلاینده‌های محیطی، کاهش مصرف سوخت و انرژی و کاهش زمان سفر عنوان کرد و گفت: با فعال شدن پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت ۳۰ درصدی دولت در یکی از کریدورهای مهم شمال به جنوب کشور رقم می‌خورد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.