صفحه اصلی / وعده ایجاد ۱۳۰ هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی

وعده ایجاد ۱۳۰ هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، علی یزدانی – مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  با بیان اینکه در کل کشور ۹۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در هر نقطه که شهرک‌های صنعتی بیش از ۷۰ درصد ظرفیت‌شان تکمیل شود، یعنی قراردادهایی که بسته شده به واحد تولیدی تبدیل شود، اقدام به توسعه آنها خواهیم کرد که این توسعه به صورت استفاده از اراضی ملی یا استفاده از املاکی است که از مردم می‌خریم.
وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی تهران اظهار کرد: موضوعی که در رابطه با تهران مطرح می‌شود؛ موضوع صنایع آلاینده و واحدهایی است که بالای جاجرود ساخته شده‌اند و آلایندگی در آب شرب تهران ایجاد می‌کنند و تاکید ما این است که بتوانیم آنها را در قالب شهرک‌هایی ساماندهی کنیم که اولویت آن نیز با تشکیل شهرک‌های صنفی است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: اولویت ایجاد شهرک‌های صنفی در تهران به این خاطر است که بر اساس قانون در شعاع ۱۲۰ کیلومتر شهر تهران ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی وجود دارد جز واحدهایی که امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی را دارند یا واحدهایی که از قدیم کارت شناسایی یا گواهی فعالیت صنعتی را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به وضعیتی که شهرک‌های صنفی در حال حاضر دارند، گفت: فعلا در حال مکان‌یابی احداث این شهرک‌ها هستیم تا متناسب با تعدادی که اتاق اصناف تهران، استانداری و شهرداری از واحدها به ما اعلام می‌کند محل مورد نظر شناسایی و نسبت به احداث شهرک‌ها اقدام شود.
یزدانی همچنین درباره سرفصل‌های برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال ۱۳۹۶ گفت: این سازمان حول شعار امسال که اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال برنامه‌ریزی‌هایی را در چند محور ارائه کرده است که پیش‌بینی می‌کنیم در این سال بیش از ۱۳۰ هزار اشتغال پایدار و جدید فقط در داخل شهرک‌های صنعتی صورت بگیرد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: دیگر برنامه‌ای که امسال در حال بررسی است، تفویض تمام اختیارات به کل استان‌ها به جز جذب نیروی انسانی که موضوع جذب نیروی انسانی مربوط به بزرگ شدن بدنه دولت است که قابل تفویض نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه توضیحات خود درباره برنامه‌های سال جدید گفت: مورد سوم در راستای حمایت از تولید است که در سال جاری در شهرک‌های صنعتی افزایش قیمتی نخواهیم داشت جز تعداد محدودی در برخی شهرک‌ها در راستای افزایش تورم و تسهیل در شرایط برای سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در شهرک‌های صنعتی برای تولید ورود کنند.

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.