صفحه اصلی / تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوز جهت طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان بوشهر

تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوز جهت طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در امور پرورش آبزیان، صدور مجوزهای پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر تسریع می‌گردد.
مسعود قاسمیان در جلسه کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت استان بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه سواحل برخوردار است، اظهار کرد: بنادر استان بوشهر از ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی خلیج‌فارس برخوردار می‌باشند که این مهم ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های مختلف در عرصه سواحل و دریا فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل یکی از اولویت‌های استان بوشهر است، افزود: در راستای نیل به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوز به منظور طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان بوشهر یکی از اولویت‌های این حوزه است.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد:  تمامی دستگاه‌های ذیربط تسهیلات و تمهیدات لازم برای تسهیل و کوتاه کردن پروسه اخذ مجوزهای لازم به‌منظور پرورش ماهی در قفس در دستور کار خود قرار دهند.
قاسمیان با تأکید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان  بوشهر افزود: پرورش ماهی در قفس از روش‌های مدرن آبزی‌پروری است که به منظور تکثیر گونه‌های مختلف ماهیان با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستمی در محیط‌های آبی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در این طرح قفس یا سبدهای شناور در موقعیت مشخص و عمق مناسب دریا به‌صورت شناور قرار داده می‌شوند، تصریح کرد: هم اکنون نوار ساحلی خلیج‌فارس در بنادر استان بوشهر از جمله مناطق مستعد این صنعت آبزی‌پروری جدید به شمار می‌آید.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۸ متقاضی سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های نزدیک به ۷۰ درصد از متقاضیان پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان بوشهر در دست اقدام و بررسی صدور مجوزهای لازم قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.