صفحه اصلی / مرکز آموزش اقدسیه سازمان فنی و حرفه‌ای در اختیار اتاق تهران قرار گرفت

مرکز آموزش اقدسیه سازمان فنی و حرفه‌ای در اختیار اتاق تهران قرار گرفت

 سه سال در اختیار اتاق تهران قرار گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از اتاق بازرگانی تهران، این تفاهم‌نامه همکاری امروز سه‌شنبه، بیست‌و‌نهم فروردین‌ماه و در جریان برگزاری نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در سال ۹۶، به امضای مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، و محمدامین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید. برابر این تفاهم‌نامه مرکز آموزش اتاق تهران با همکاری موسسه آموزش و ترویج کسب و کار اتاق بازرگانی اتریش (WIFI) یک مدرسه کسب و کار در مرکز آموزش اقدسیه راه‌اندازی می‌کنند که به گفته مدیر مرکز آموزش اتاق تهران تقاضامحور خواهد بود.
ارائه آموزش با تقاضای بنگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی
مدیر مرکز آموزش اتاق تهران با اشاره به واگذاری مرکز آموزش اقدسیه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به اتاق تهران، این اقدام را در راستای استراتژی توسعه فرهنگ صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی در میان اعضای اتاق تهران عنوان کرد. به گفته ناصر عندلیب، این استراتژی در حالی در پیشانی فعالیت‌های آموزشی اتاق تهران در دوره هشتم هیات نمایندگان قرار گرفته است که استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مراکز و موسسات آموزشی کشور به عنوان بخشی از سیاست‌های اجرایی این اتاق تبیین شده است.
وی با اشاره به همکاری و تعامل مرکز آموزش اتاق تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: مذاکرات میان دو طرف برای توسعه نیازهای آموزشی بنگاه‌های اقتصادی و به‌ویژه بسط و ترویج آموزش‌های تقاضا‌محور، از حدود یک سال گذشته ادامه داشت تا سرانجام واگذاری مرکز آموزش اقدسیه به اتاق تهران مورد توافق دو طرف قرار گرفت.
عندلیب با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه، مدیریت مرکز آموزش اقدسیه به مدت سه سال به اتاق تهران واگذار شده است، افزود: تربیت مدیران و نیروی کار متخصص و با صلاحیت حرفه‌ای که مورد نیاز جدی اعضای حقیقی و حقوقی اتاق تهران است، در اولویت برنامه‌های آموزشی این مرکز قرار گرفته است.
همچنین به گفته مدیر مرکز آموزش اتاق تهران، امکان فراگیری دانش و مهارت‌ها به صورت توأمان برای پرسنل و کارکنان بنگاه‌ها و تشکل‌های عضو اتاق تهران از طریق مرکز آموزش اقدیسه فراهم خواهد شد و علاوه بر این، بنگاه‌های عضو اتاق تهران می توانند نیروی کار جدیدالورود خود را نیز پیش از آغاز فعالیت، در این مرکز آموزش دهند.
عندلیب، نیازسنجی آموزشی را یکی از اولویت‌های کاری مرکز آموزش اتاق تهران عنوان کرد و افزود: اتاق تهران به دنبال توسعه آموزش‌های تقاضامحور است تا به این ترتیب، نیازهای آموزشی و فنی اعضای این اتاق پاسخ داده شود.
وی در ادامه به برخی اهداف دیگر تببین شده برای مرکز آموزش اقدسیه اشاره کرد و افزود: اتاق تهران همچنین مرکز آزمون تعیین صلاحیت و شایستگی حرفه‌ای را در این مرکز ایجاد خواهد کرد تا کارفرمایان عضو اتاق تهران بتوانند ارزیابی دقیقی از وضعیت شغلی و فنی کارکنان و پرسنل خود داشته باشند.
به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های همکاری مرکز آموزش اتاق تهران با موسسات آموزشی بین‌المللی، از جمله موسسه ترویج کسب‌وکار WIFI اتریش، برای ارائه خدمات بهتر از دیگر برنامه‌های تبیین شده اتاق تهران در مرکز آموزش اقدسیه است.
مدیر مرکز آموزش اتاق تهران در عین حال تصریح کرد که امکانات مرکز آموزش اقدسیه در اختیار تشکل‌های عضو اتاق تهران قرار خواهد گرفت تا این بخش‌ها بتوانند نیازهای فنی خود را از طریق این مرکز توسعه دهند.
ارائه مدرک معتبر که مورد تایید مراجع رسمی بین‌المللی است و همچنین برگزار دوره‌های آموزشی تقویت مدرسان تشکل‌ها، از دیگر خدمات در نظر گرفته شده از سوی اتاق تهران برای مرکز آموزش اقدسیه است.
عندلیب در پایان تصریح کرد که مرکز آموزش اقدسیه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای به مدت سه سال در اختیار اتاق تهران قرار گرفته است و بر اساس تفاهم‌نامه میان دو طرف، اتاق تهران متعهد شده است که سالانه ۳۰۰ هزار نفر ساعت از اعضای حقیقی و حقوقی و نیز تشکل‌های عضو را در این مرکز آموزش دهد.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.