صفحه اصلی / مصرف ۱۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی

مصرف ۱۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ هشت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از مجموع ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرفی سال ۹۵، پنج میلیارد و ۷۸ میلیون در بخش خانگی و عمومی، ۷۴۹ میلیون در بخش سی ان جی، سه میلیارد و ۵۹۶ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی و الباقی سهم صنایع کوچک و بزرگ، سیمان، فولاد و …. استان بوده است. 
فانی با اشاره به آغاز زود هنگام فصل سرما در خراسان رضوی گفت: رکورد مصرف گاز سال ۹۵ در آذر ماه با مصرف میانگین روزانه ۴۵ میلیون مترمکعب گاز به ثبت رسید.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ضریب برخورداری گاز طبیعی در سطح روستاهای استان ۷۵ و ضریب شهری آن ۹۹.۸ درصد است که با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا این رقم به ۸۹ درصد در بخش روستایی ارتقا خواهد یافت. 
فانی اضافه کرد: از مجموع دوهزار و ۵۳۴ روستای واجد شرایط استان هم اکنون یکهزار و ۴۴۱ روستا گازدار و عملیات گازرسانی به ۵۴۸ روستای دیگر نیز با شتاب مطلوبی در حال اجراست.
وی گفت: در سال گذشته بطور میانگین هر دو روز یک روستای استان به شبکه سراسری گاز کشور متصل شد. در صدد هستیم تا در سال ۹۶، عملیات گازرسانی به ۵۰۵ روستای استان را با جمعیتی بالغ بر ۵۷ هزار و ۱۹۳ خانوار  آغاز کنیم.
گفتنی است؛ شرکت گاز خراسان رضوی هم اکنون مسئولیت گازرسانی به بیش از دو میلیون مشترک گاز طبیعی در بخش های مختلف مصرفی را بر عهده دارد.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.