صفحه اصلی / ۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان استخراج شد

۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان همدان استخراج شد

محمد خاکی اظهار داشت: ۲۷۵ معدن فعال در استان همدان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در زمینه مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند.
خاکی بیان کرد: در بخش معادن ۴ طبقه در سیستم طبقه‌بندی وجود دارد که در طبقه اول مصالح ساختمانی شن و ماسه، لاشه موزائیکی و غیره به تعداد ۱۴۳ معدن و در طبقه دوم در حوزه سنگ‌های تزئینی ۴۶ معدن، ۲ معدن نیمه قیمتی، ۱۳ معدن آهک صنعتی، ۴ معدن فلزی شامل آهن و سرب و غیره مربوط به سازمان صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه طبقات سوم و چهارم مربوط به مواد در حوزه انرژی اتمی و مواد وابسته به وزارت نفت است، گفت: ۳۰ نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می‌شود.
خاکی عنوان کرد: ۲ معدن سنگ‌های نیمه‌قیمتی رز کوارتز و یاقوت کبود در استان وجود دارد که می‌توان سالانه ۲ تا ۳ تن مواد از آن برداشت کرد که این سنگ‌های نیمه‌قیمتی نیاز به فرآوری دارد که با توجه به شرایط موجود در کشور بازار داخل کشش استفاده از این سنگ‌ها را دارد و نیازی به خام‌فروشی نیست.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۳۷ پروانه اکتشاف و ۲۲ پروانه بهره‌برداری و از معادن در استان همدان صادر شده است که در بخش پروانه اکتشافات نسبت به سال ۹۴ رشد ۱۴۰ درصدی را شاهد بودیم.
خاکی با اشاره به استخراج ۶ میلیون تنی مواد معدنی در سال ۹۵ در استان همدان اظهار داشت: بیشترین میزان مواد استخراج شده آهک صنعتی از معادن سنگ آهک بوده که برای تولید به کارخانه‌های سیمان هکمتان و نهاوند ارسال شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.