صفحه اصلی / ساماندهی آب های جنوب تهران ۱۲ هزارمیلیارد ریال هزینه دارد

ساماندهی آب های جنوب تهران ۱۲ هزارمیلیارد ریال هزینه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «محمدرضا بختیاری» افزود: مطالعات طرح ساماندهی آب های جنوب تهران پایان یافته است و اکنون در حال تعریف الگوی مالی مناسب برای آن هستیم.
به گفته این مسوول، آب رودخانه های شمال تهران به سوی مناطق جنوبی جریان می یابد و پس از اضافه شدن پسآب کارواش ها، بیمارستان ها و… به آبی بی کیفیت در رودخانه «فیروزآباد» تبدیل می شود که به ساماندهی نیازمند است.
وی یادآوری کرد مطالعات این طرح به دلیل بزرگی آن بیش از ۱۳ سال زمان برد و در آن ساخت یک سد، ۲ تصفیه خانه و خطوط انتقال پیش بینی شده است.
بختیاری اضافه کرد: با اجرای این طرح، آب جدیدی تولید می شود که دبی سالیانه آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب است.
وی ادامه داد: پس از تادیه حقابه سالیانه ۸۰ میلیون مترمکعبی کشاورزان، باقیمانده آب تصفیه شده توسط بخش خصوصی به صنایع بزرگ فروخته می شود.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران گفت: تامین مالی این طرح با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی در قالب قرارداد بی.او.تی (ساخت، بهره برداری، واگذاری- BOT) انجام شده است و پیش بینی می شود اجرای آن چهار سال طول بکشد.
قراردادهای بی.او.تی یا ساخت، بهره برداری و انتقال (واگذاری)، به قراردادهایی گفته می شود که شرکت ها در قبال امتیازهایی، طرح های سنگین (به لحاظ مالی) را اجرا می کنند و برای مدت محدودی از منافع آن می شوند، سپس طرح و سازه های آن را به طوری که امکان فعالیت کامل را

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.