تعریف کمپین بازاریابی
« یک سری فعالیتهای مشخص و از قبل تعریف شده برای معرفی محصول جدید (یا محصول با طراحی جدید)»
البته این فعالیتها میتوانند برای استفاده از راهها و کانالهای ارتباطی جدید در بازاریابی نیز تعریف شوند.
یک کمپین بازاریابی درونگرا
«همراه کردن تمامی فعالیتها و همسوسازی تمامی کانالها پیرامون یک پیشنهاد یا هدف.»
درواقع باید گفت از کمپینها در هر چهار مرحله بازاریابی درونگرا استفاده میشود.
۱- شما باید کمپین یا کمپینهایی برای جلب و جذب مشتریان هدف خود داشته باشید تا آنها به سایت شما جذب شوند.
۲- کمپینی با تمرکز بر این مورد داشته باشید: چگونه بیننده سایت خود را تبدیل به یک مشتری بالقوه کنید.
۳- کمپین دیگری داشته باشید تا بتوانید بهترین پیشنهادها را به مشتریان بالقوه بدهید که تبدیل به مشتری شوند.
۴- کمپینهایی داشته باشید تا مشتریان تبدیل به تبلیغکنندگان شما شوند.
چگونه انجام دهیم؟
۱- جزئیات کمپین خود را تعریف کنید
– هدف
مقاله هدفگذاری را به یاد دارید؟ مشخص کنید در کدام یک از ۴ مرحله بازاریابی درونگرا هستید و سپس اهداف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال تعداد بینندهای که باید در چه مدت زمانی تبدیل به مشتری شما شوند.
– پرسونا ی مشتری
شما باید بنا بر هر پرسونای مشتری خود کمپینی طراحی کنید.
۲- پیشنهاد خود را مشخص کنید
این که مشتری ایدهآل ما در کدام مرحله از سفر مشتری است بسیار مهم است؛ باید پیشنهاد خود را بنا بر این مراحل تعریف کنید. در اینجا باید پیشنهادهای محتوایی خود را مشخص کنید. چه محتوایی با چه فرمتی تولید میکنید که او را جلب کنید.
۳- جذب مشتریان
اما مشتریان شما چگونه باید از پیام شما باخبر شوند؟ به پرسونای مشتری رجوع کنید. در کدام شبکه اجتماعی حضور دارد؟ چه چیزی را جستجو میکند؟ پرسونای تعریف شده کمک بسیار زیادی میکند تا بدانید در کجا باید خود را به مشتری نشان دهید.
۴- تبلیغ کمپین
از پست وبلاگ، به اشتراکگذاری آن در شبکههای مجازی و ایمیل آن به مشتریان فعلی خود غافل نشوید؛ همچنین میتوانید ازکانالهای پولی نیز استفاده کنید؛ تبلیغ محتوای خود در شبکههای اجتماعی که مخاطب هدف حضور دارد، تبلیغات در گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر خود نیز از مثالهای آن است.
۵- بررسی و انجام دوباره
نترسید! کمپین خود را اجرا کنید و نتایج را رصد کنید چقدر ترافیک سایت شما افزایش پیدا کرد؟ به چه میزان توانستید کلیک به دست بیاورید؟ در کجا بیشتر موفق بودید؟ بیشتر روی آن کانالها تمرکز کنید. یادتان باشد تمام کانالهای ارتباطی خود را برای هر کمپین همسو کنید و همگی به پیشنهادی مشخص منتهی شوند.
در ادامه و در هفته آینده، ابتدا یک گزارش تحلیلی از یک کمپین با بررسی تمامی موارد گفته شده میخوانیم و سپس مقالات را با توضیح مراحل بازاریابی درونگرا پی میگیریم.
ضمنا برای مشاهده بخشهای گذشته سلسله مقالات درباره بازاریابی درونگرا بر روی برچسب های زیر کلیک کنید.