صفحه اصلی / سهم بخش صنعت و معدن لرستان از مصارف آب کمتر از سه درصد است

سهم بخش صنعت و معدن لرستان از مصارف آب کمتر از سه درصد است

رضا میرزایی اظهار کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین زیرساخت توسعه همه بخش‌ها آب است، در سال اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت رونق تولید و اشتغال در استان آماده همکاری هستیم تا با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی گام‌های اساسی برای توسعه استان برداریم.
وی ادامه داد: گام اول جهت توسعه اقتصادی لرستان، تأمین آب است. لذا به فعالان اقتصادی اعلام می‌کنیم در صورت ورود به لرستان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و تولید، آب موردنیاز آنها را در اسرع وقت تأمین خواهیم کرد.
میرزایی اضافه کرد: اگرچه در طی سال‌های اخیر محدودیت‌هایی درخصوص تخصیص آب کشاورزی در کل کشور به وجود آمده ولی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و خدمات در استان آب وجود دارد و بستر کار فراهم است.
این مسئول با بیان اینکه توسعه متوازن را باید به همه نقاط استان تسری داد، گفت: شرکت آب منطقه‌ای در همه شهرستان‌های استان، در بحث تأمین آب واحدهای صنعتی و خدماتی آماده همکاری با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به ساختار مصرف آب و صنعتی نبودن استان، اظهار کرد: استان لرستان علیرغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که در بخش صنعت و معدن دارد ولی به لحاظ صنعتی نبودن و عدم سرمایه‌گذاری در طی سال‌های گذشته در این بخش، سهم ناچیزی از مصارف آب در بخش صنعت را در اختیار دارد.
میرزایی با بیان اینکه ساختار مصرف آب در دنیا به گونه‌ایست که میانگین جهانی سهم آب در بخش صنعت حدود ۲۲ درصد است، گفت: سهم بخش صنعت و معدن از مصارف آب در استان کمتر از سه درصد است و این سهم با زیرساخت‌های فعلی بخش آب، برای توسعه صنعت تا بیست درصد قابل افزایش است.
 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.