صفحه اصلی / همکاری شرکت سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر در حوزه فناوری

همکاری شرکت سامسونگ و دانشگاه امیرکبیر در حوزه فناوری

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ و افتتاحیه مرکز سامسونگ عنوان کرد: ما در مجموع دو هدف را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها توسعه فعالیت‌های حمایتی و هدایتی در زمینه فناوری در برج فناوری است که ضرورت دارد این مجموعه‌ها را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: این مجموعه‌ها با هدف رشد جوانان و دانشجویان برگزار می‌شوند و آنان را در زمینه پژوهشی و کارهای علمی نوآوری تجهیز می‌کند. از طرفی شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توانند در این مجموعه فعالیت خود را ادامه دهند.
رئیس دانشگاه امیر کبیر بیان کرد: دومین هدف این تفاهم‌نامه همکاری‌های بین المللی است که باید در تمامی دانشگاه‌ها شکل گیرد.
معتمدی اضافه کرد: متاسفانه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌هایمان همچنان نقاط ضعفی به چشم می‌خورد. همکاری‌های بین المللی باید از برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها باشد تا بتوانیم هدف و حمایت از حوزه‌های فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز توسعه فناوری را از طریق بین‌المللی سازی بالا ببریم.
وی اضافه کرد: شرکت‌های تجاری ما نیز می‌توانند از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی خود بهره ببرند که خوشبختانه این برنامه و این مدل امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: افزایش آگاهی درباره مفاهیم طراحی اپلیکشن‌ها و توسعه آن‌ها در فضای کسب و کار و همچنین ایجاد راهکاری برای حمایت از فعالیت‌های نوآورانه در حوزه سلامت، بهداشت، محیط زیست، انرژی و آموزش از برنامه‌های این مرکز است.
معتمدی افزود: این مرکز فناور در اختیار دانشگاه امیرکبیر بوده و تمامی تجهیزات مورد نیاز برای به نتیجه رسیدن تحقیقات تیم‌های مختلف در این مرکز توسط شرکت سامسونگ تامین می‌شود، امیدواریم از فضاهای مطالعاتی این شرکت در اختیار ما می‌گذارد بتوانیم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: طرح‌های ارسال شده توسط تیم مشترکی از سامسونگ و اساتید دانشگاه امیرکبیر ارزیابی و داوری می‌شوند و تیم‌های که بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند، وارد فاز همکاری با این مرکز فناوری می‌شوند.
رئیس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: نظام آموزشی ما باید به سمتی برود که دانشجویان فارغ تحصیل هم بتوانند کار‌ها علمی خود را در این زمینه انجام دهند و ما امیداوریم در کنار این شرکت‌ها بتوانیم از علم آن‌ها استفاده کنیم و مدل مناسبی با این شرکت‌ها داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.