صفحه اصلی / حضور ۱۲۷ شرکت دانش‌بنیان در نشست ایران و ایتالیا

حضور ۱۲۷ شرکت دانش‌بنیان در نشست ایران و ایتالیا

خبر داد و گفت: در مذاکرات دو جانبه درصدد کسب بازارهای مشترک برای محصولات دانش‌بنیان تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر وحید احمدی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری اولین نشست مشترک علمی، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا افزود: این نشست در راستای عملیاتی کردن برنامه بین‌المللی‌سازی پژوهش و فناوری و اتصال علمی، فنی و تجاری میان بخش پژوهش و کسب و کار ایران با ایتالیا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه به صورت یک رویداد سالانه برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در این نشست مشترک علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مشترک مذاکرات رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با طرف‌های ایتالیایی برگزار خواهد شد و همچنین زمینه انتقال تجربیات در حوزه‌های نوآوری و تکنولوژی میان دو کشور فراهم می‌شود.
احمدی با اشاره به زمان برگزاری این نشست‌ها خاطرنشان کرد: اولین دور از این نشست علمی و فناوری میان ایران و ایتالیا در ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار می‌شود و در ایتالیا این برنامه توسط وزارت آموزش، علوم و تحقیقات با همکاری وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هماهنگی برگزاری این نشست توسط «بنیاد شهر علم» در ناپل با همکاری شورای روسای دانشگاه‌ها و شورای ملی تحقیقات ایتالیا انجام شده است، افزود: در ایران نیز اقدامات اولیه توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم و سازماندهی آن با بخش دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری این وزارتخانه صورت گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری این نشست مشترک یادآور شد: مهمترین رویداد برنامه همکاری نشست علمی، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا که قالب آن نسخه مشابه از هفته علوم، فناوری و نوآوری چین با ایتالیاست، شامل تبادل فعالیت‌ها بین شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی و ایتالیایی است.
احمدی برگزاری کنفرانس‌هایی در رابطه با انتقال فناوری و نوآوری میان دو کشور را از دیگر برنامه‌های این نشست نام برد و اضافه کرد: علاوه بر آن بازدیدهایی از مراکز فناوری، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد صورت می‌گیرد.
وی ارتباط دادن شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و ایتالیایی، ارتقای برترین‌های علوم و فناوری هر دو کشور با تقویت گفت‌وگوهای دوجانبه و حمایت از همکاری در موضوعات پژوهشی، تجاری‌سازی و توسعه نوآوری را از اهداف برگزاری این نشست ذکر کرد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در این نشست مشترک در ۱۰ حوزه علمی همکاری صورت می‌گیرد، گفت: در نشست‌های صورت گرفته در حوزه‌های علوم زیستی، کشاورزی، محیط زیست و فناوری‌های تمیز، انرژی، شهرهای هوشمند و حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل، شیمی سبز، هوافضا، آموزش و توسعه مهارت و توریسم و میراث فرهنگی بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.
احمدی اضافه کرد: در این نشست سمینارهایی درخصوص استراتژی‌های نوآوری و سیاست‌های استارتاپ و بین‌المللی‌سازی برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در این نشست ۱۱۹ نفر به همراه وزیر آموزش، علوم و تحقیقات ایتالیا به ایران دعوت شده‌اند که شامل ۲۷ دپارتمان دانشگاهی، ۲۵ شرکت، ۱۳ مرکز تحقیقات ملی و ۵ مرکز تحقیقات از سایر نهادهای ایتالیا می‌شود.
معاون وزیر علوم با اشاره به ترکیب اعضای حاضر در این نشست از سوی ایران اظهار کرد: در این نشست ۱۵۴ شرکت‌کننده از سوی ایران حضور خواهند داشت که شامل ۱۲۷ شرکت دانش‌بنیان و شرکت بزرگ، ۱۴ دانشگاه، ۷ پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و ۴ سازمان و ۲ آزمایشگاه می‌شود.
احمدی ایجاد بازارهای مشترک میان ایران و ایتالیا را از مهمترین اهداف این نشست‌ها نام برد و در این باره توضیح داد: در این نشست‌ها ما ۱۰ حوزه فناوری را برای مذاکرات تعیین کردیم و معمولا در دنیای تجارت محصولات خاصی معرفی نمی‌شوند، بلکه با برگزاری مذاکرات دو جانبه نسبت به بازاریابی و ایجاد بازارهای مشترک اقدام می‌شود.
وی با اشاره به تجربیات موفق برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری یادآور شد: برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند محصولات خود را به کشورهای ایتالیا، استرالیا و آلمان به فروش برسانند، ولی ما به این شرکت‌ها توصیه کرده‌ایم که برای ایجاد بازارهای مشترک ابتدا باید بازارهای منطقه را در اختیار بگیرند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ترکیه و ژاپن برای کسب بازارهای جهانی ابتدا بازارهای منطقه را در اختیار گرفتند، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی ما هم کسب بازارهای منطقه است و در گام بعدی فروش محصولات در سایر کشورهای دنیا است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.