صفحه اصلی / فروش ایام عید ۱۰ درصد کاهش داشت

فروش ایام عید ۱۰ درصد کاهش داشت

 هم صورت می گیرد نشان دهنده اوضاع نامناسب تولیدکنندگان و فروشندگان صنف پوشاک است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از رازق، محمد جواد صدق آمیز، قائم مقام اتحادیه پوشاک در و در رابطه با بازار پوشاک پیش از عید امسال بیان داشت: با توجه به پیگیری های مبارزه با قاچاق پوشاک خوشبختانه سهم تولید داخلی در بازار پوشاک حدود ۳ تا ۵ درصد افزایش داشته که این اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان داخلی به شمار می رود هر چند که هنوز هم کفه ترازوی سهم بازار به سمت کالاهای وارداتی است.
وی افزود: البته هر چند که افزایش سهم ۳ تا ۵ درصدی در بازار داشتیم اما متأسفانه فروش به دلیل استمرار رکود اقتصادی کشور و کمتر شدن توان خرید مردم نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشت، که البته این کاهش در حالی صورت گرفت که فروش در روزهای پیش از عید سال ۹۵ نیز کمتر از میزان پیش بینی شده بود بنابراین باز هم آمدن نوروز ۹۶ هم نتوانست حل کننده مشکلات این صنف باشد.
صدق آمیز بیان کرد: حراج هم از آذرماه سال ۹۵ آغاز شد که میزان آن به نسبت سال قبل ۱.۵ برابر بود که این افزایش میزانِ حراجی‌ها که با مجوز اتحادیه هم صورت می گیرد نشان دهنده اوضاع نامناسب بازار و تولیدکنندگان و فروشندگان صنف پوشاک است زیرا حراج می گذارند تا جنس های انباشته شده در انباری ها به فروش برود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه فروش کم و اجاره مغازه ها بسیار بالا است و این یکی از مشکلات اصلی صنف پوشاک است به طوری که برخی مغازه ها در نقاطی از شهر تهران هستند که برای هر متر مغازه یک میلیون اجاره می دهند و این یعنی چیزی حدود دو برابر اجاره ای که فروشگاه لویی ویتون در شانزلیزه پاریس می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.