صفحه اصلی / شرکت هواپیماسازی ATR امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران را تکذیب کرد

شرکت هواپیماسازی ATR امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران را تکذیب کرد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از فارس ،مرکز مشاوره حمل و نقل آمریکایی «ایر اینسایت» خبر داد، دیروز شرکت هواپیماسازی ایتالیایی فرانسوی ATR نهایی شدن هرگونه قرارداد فروش هواپیما به ایران را تکذیب کرد.
خبر نهایی شدن قرارداد فروش ۲۰ فروند هواپیمای ATR دو روز پیش ابتدا از سوی چند خبرگزاری ایرانی و سپس توسط رویترز منتشر شد.شرکت ATR که زیرمجموعه دو شرکت ایرباس فرانسه و لئوناردو ایتالیا محسوب می‌شود روز گذشته اعلام کرد: ما همچنان در حال کار برای نهایی کردن قرارداد فروش هواپیما به ایران هستیم و هنوز هیچ اتفاق جدید از زمان امضای توافقنامه اولیه با ایران رخ نداده است. 
در ماه فوریه سال گذشته شرکت ایران‌ایر و ATR توافقنامه سفارش ۲۰ فروند هواپیمای  72-600S ATR با امکان خرید ۲۰ فروند دیگر را امضا کردند. 
بر مبنای لیست قیمت ارائه شده از سوی شرکت ATR ارزش این قرارداد یک میلیارد یورو است.
از زمان امضای این توافقنامه دو طرف در حال مذاکره برای حل موانع مالی و همچنین مشکلات اجرای این قرارداد هستند.
یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی نهایی شدن این قرارداد این است که یکی از موتورهای این هواپیما در کارخانه «پرت‌‌اندویتنی» کانادا که زیرمجموعه شرکت آمریکایی «یونایتدتکنولوجیز» است ساخته می‌شود و در زمینه نگهداری و تعمیرات این موتور در صورت تحویل به ایران همچنان موانعی پابرجا هستند.
اگر چه هنوز قرارداد فروش ATR به ایران نهایی نشده است اما این شرکت در حال حاضر ۴ فروند از این هواپیماها را برای تحویل به ایران آماده کرده و حتی لوگوی ایران‌ایر را بر روی آنها طراحی کرده است که پیش‌بینی می‌شود این ۴ فروند تنها طی ۱۵ روز پس از نهایی شدن قرارداد به ایران تحویل شوند.
پیش‌تر خبرگزاری‌ها از امضای نهایی قرارداد فروش ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره ۷۲-۶۰۰‌ATR با حضور مدیرعامل سازمان هواپیمایی، مدیرعامل ATR  و قائم‌مقام وزیر راه خبر داده بودند.آنها به نقل از مدیرعامل سازمان هواپیمایی گفته‌اند ۲۰ فروند هواپیمای خریداری شده تا پایان سال ۲۰۱۸ به ایران تحویل داده می‌شود و امکان اضافه شدن ۲۰ فروند هواپیمای دیگر نیز به این قرارداد وجود دارد.
وی تأکید کرده که ۴ فروند از این هواپیماها آماده شده و تا یک ماه آینده به ایران تحویل می‌شود و قرار است ۵ فروند هواپیمای دیگر تا پایان سال جاری به ایران تحویل شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.