صفحه اصلی / امکان‌سنجی و شناخت بازار هدف، پیش‌نیاز موفقیت یک اختراع است

امکان‌سنجی و شناخت بازار هدف، پیش‌نیاز موفقیت یک اختراع است

 را افزایش می‌دهد.
به گزارش کسب و کار نیزو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، الهه امیرخانی؛ برگزیده جشنواره رویش در گفت‌وگو، پاسخ به «چرایی اختراع» را مهمترین عامل بروز ایده نوآورانه و در نتیجه گام برداشتن در مسیر حصول یک اختراع دانست.
وی افزود: در گام نخست، یک نیاز سبب ایجاد پرسش در ذهن مخاطب می‌شود و پاسخ به آن نیازمند ایده‌ نوآورانه است.
امیرخانی با تأکید بر لزوم اتخاذ آسانترین و منطقی‌ترین راه‌حل برای رفع کاستی‌ها در قالب اختراع، ادامه داد: اختراعی موفق است که در جهت صحیح پردازش، عملیاتی و در نهایت تولید شود.
برگزیده جشنواره رویش به نقش مهم برگزاری استارتاپ‌ها در توسعۀ فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: ارتقاء خلاقیت، بازشدن افق‌های تازه و نترسیدن از بیان ایده ازجمله نتایج برگزاری رویدادها است. از سوی دیگر، در این رویدادها فرد به‌خوبی درمی‌یابد ایده‌ای کوچک اما نوآوانه می‌تواند زمینه‌ساز تفکر و تحولی بزرگ باشد.
دانش‌آموخته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به همۀ ابعاد یک اختراع، پرهیز از نگاه تک‌بعُدی را یک اصل مهم در تجاری‌سازی اختراع برشمرد و گفت: غالب اخترعات تنها با لحاظ‌شدن یک تخصص و یا مهارت خاص و در نتیجۀ نگاه تک‌بعُدی ساخته می‌شوند؛ این در حالی است که برای تجاری‌سازی، تولید و در نهایت حصول ثروت نیاز به نگرشی همه‌جانبه است.
امیرخانی با بیان اینکه کارگروهی در حوزه اختراعات با حضور تخصص‌های متفاوت خاصه در بازاریابی و تبلیغات، عمدتاً خروجی بهتری دارد، تصریح کرد: امکان‌سنجی تولید اختراع و شناخت بازار هدف، رقبا و نقاط ضعف و قوت آنان موفقیت اختراع در بازارسرمایه نقش مهمی دارد.
دانش‌آموخته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: مخترعان عمدتاً از توان و مهارت کافی برای تولید انبوه اخترع خود برخوردار نیستند واز طرفی بازارسرمایه نیز اعتماد کافی به آنان ندارد؛ در این شرایط نهادهای حمایت‌کننده مانند پارک‌های علم‌وفناوری و مراکز رشد و همچنین مراکز شتاب‌دهی ظرفیت و امکانات بسیار خوبی دارند و می‌توانند گام‌های مؤثری برای رونق عرصۀ کارآفرینی، تولید محصولات باکیفیت و همچنین جلب اعتماد بازار بردارند.
وی در ادامه با اشاره موضوع اشتغال دانش‌آموختگان، یادآور شد: از سویی نمی‌توان انتظار داشت همۀ دانش‌آموختگان به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی حرکت کنند چراکه این عرصه‌ها نیازمند مهارت و تخصص و همچنین استعدادهای خاصی است و از سوی دیگر نیز دستگاه‌ها و نهادهای دولت برای پذیرش این تعداد تحصیلکرده محدودیت دارند. در این بین افرادی که قابلیت و پتانسیل استفاده از دارایی‌های نامشهود که حاصل هوشمندی و ظرفیت‌های علمی نیروی تحصیل‌کرده است، را دارند می‌توانند با نگرش دانش‌بنیان وضعیت اشتغال را مخصوصاً در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بهبود ببخشند.
برگزیده جشنواره رویش در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار، ایجاد انگیزه و فراهم‌ کردن بستر مناسب مادی و معنوی توسط نهادهای حمایتی و همچنین دوری از فضای سیاست‌زدگی و پرهیز از شعار‌زدگی و از همه مهمتر، استمرار و پشتکار اجتماع نخبگانی لازم است.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.