صفحه اصلی / xاقدام و عمل بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید

xاقدام و عمل بانک کشاورزی در دولت تدبیر و امید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی این تسهیلات که به احداث قریب به ۱۳ هزار واحد تاسیسات گلخانه ای در سطح کشور منجر شد، راهکاری موثر برای جبران محدودیت های منابع آب و خاک و شرایط نا مناسب دمایی بود و تاثیر به سزایی در اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها ، افزایش تولید و تامین امنیت غذایی کشور داشت.
در دنیای امروز که رقابتی بین المللی برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از  منابع انرژی، آب و خاک وجود دارد،  ترویج و گسترش به کارگیری روش های دانش بنیان برای تولید محصولات کشاورزی، که علاوه بر قابلیت کنترل شرایط محیطی و استفاده بهینه از منابع، پربازده و کاربردی باشند نقشی اساسی در تامین امنیت غذایی و سرنوشت کشورها دارد.
استفاده از انواع تاسیسات گلخانه ای، راهکاری آزمون شده و موفق برای برون رفت از محدودیت هایی است که تغیرات شدید آب و هوایی اقلیم ها بر روند تولید محصولات کشاورزی تحمیل کرده است.
به همین منظور در پیروی از منویات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت تدبیر و امید ، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی  پرداخت تسهیلات برای احداث تاسیسات گلخانه ای را یکی از اولویت های اعتباری این بانک قرار داده است و شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور طی سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کردند.
مدیریت بانک کشاورزی در استان های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی به ترتیب با پرداخت ۱۱۱۸، ۱۰۷۶ و ۷۷۱ میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای در سال ۱۳۹۵،  بیشترین میزان جذب اعتبارات گلخانه ها  را به خود اختصاص دادند.
شایان ذکر است حمایت بانک کشاورزی از گلخانه داران محدود به پرداخت تسهیلات نیست و این بانک با ارائه  مشاوره های تخصصی توسط کارشناسان مجرب، مساعدت در دوره بازپرداخت اقساط و تسهیل عملیات و تراکنش های مالی با استفاده از سامانه های الکترونیکی، از تولیدکنندگان این حوزه حمایت می کند و در ادامه خدمت رسانی ، در سال جاری نیز با تاسی از رهنمودهای اقتصادی مقام معظم رهبری و حمایت دولت تدبیر و امید، در مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیشرو خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.