صفحه اصلی / ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده، بها دادن به نخبگان جامعه است

ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده، بها دادن به نخبگان جامعه است

 باید در اولویت برنامه های مسئولان کشور باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سمیه محمودی در گفت وگو  افزود: ایجاد اشتغال نیاز اصلی جامعه است و این مسئله اکنون به دغدغه همه مسئولان تبدیل شده؛ لذا باید افراد با سابقه بالا و همچنین بازنشستگان شاغل ، بتدریج کرسی های مدیریت را به جوانان واگذار کنند.
وی ادامه داد: با واگذاری عرصه های مدیریتی به جوانان و ورود اندیشه های نوین به این عرصه، تفکرات و اندیشه های نو جایگزین وضعیت کنونی می شود و پویایی اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.
محمودی با اشاره به آمار بالای نیروهای جوان و تحصیلکرده در کشور افزود: فضای اقتصادی کشور به تفکرات نو و افرادی با ذهن های باز و تاثیرگذار نیاز دارد که در این زمینه لازم است از نخبگان بویژه جوانان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده شود.
وی با اشاره به موضوع های مهم تولید و اشتغال اظهار کرد: برای تقویت تولید علاوه بر اینکه لازم است از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود، باید فضای کسب و کار امن برای سرمایه گذاران فراهم شود به طوری که شاهد تغییرات مکرر قوانین و مقررات نباشیم.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس افزود: حذف مقررات زائد اداری برای کسب مجوزهای لازم از سوی سرمایه گذار از جمله مواردی است که علاوه بر تسهیل امور ، نقش بسیار مهمی در رونق کسب و کار دارد.
محمودی گفت: تولیدات کشور نیز باید با کیفیت بالا و صادرات محور باشد تا بتوانیم در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم . این کار باعث افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به نفت خواهد شد ضمن اینکه افزایش اشتغال را برای نیروی کار کشورمان بدنبال خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.