صفحه اصلی / رئیس جمهوری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را افتتاح کرد

رئیس جمهوری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را افتتاح کرد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، هدف از اجرای فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون متر مکعب گاز ۷۵ تن میعانات گازی، تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد، تولید سالانه ۱ میلیون تن اتان به منظور تامین پتروشیمی و تولید سالانه ۱.۰۵ تن گاز مایع ال پی جی (پروپان و بوتان) است. 
همچنین در سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲٠و۲۱ ، طرح توسعه لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی بهره برداری می شود. 
برای اجرای فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲۰و ۲۱ و طرح توسعه لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. 
هم اکنون تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال ۹۲ به بیش از ۲ برابر افزایش یافته و از ۲۵۰ میلیون مترمکعب در روز به ۵۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است. 
با افتتاح پنج فاز پارس جنوبی ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز ، ۲۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، سه میلیون تن گاز اتان و سه میلیون تن گاز ال. پی. جی (گاز مایع ) به تولید ایران افزوده شده است. 
با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد. 
همچنین چهار طرح مجتمع های پتروشیمی کاویان ۲، مروارید، انتخاب و تخت جمشید در منطقه پارس جنوبی که بدست فعالان بخش خصوصی ساخته شده است، افتتاح خواهد شد. 
با راه اندازی این طرح های جدید مجتمع های تولیدی و پتروشیمی ها هزاران تن پلی‌استایرلن در منطقه پارس جنوبی و سالانه ۲ میلیون تن به تولید و ۲ میلیارد دلار به ارزش تولید محصولات کشور در بخش پتروشیمی افزوده می شود که این امر سبب تحولی عظیم در زمینه تولید و اشتغال در منطقه ویژه پارس خواهد شد. 
هر دو فاز پارس جنوبی سالانه ۳،۵ تا چهار میلیارد دلار در آمد ارزی ایران را افزایش می دهد و در کمتر از ۲ سال تمام سرمایه گذاری ها در این پنج فاز (۲۱،۲۰،۱۹،۱۸،۱۷) به اقتصاد ملی باز می گردد. 
رئیس جمهوری را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می کنند

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.