صفحه اصلی / نمایه ۸۰ عنوان نشریه علمی در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

نمایه ۸۰ عنوان نشریه علمی در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، فاطمه عظیم زاده با اعلام این خبر گفت: با امضای تفاهم نامه نمایه سازی با ۳ نشریه تحقیقات در آموزش زبان، راهبردهای توسعه روستایی و سلامت روانی کودک، تعداد نشریات علمی حاضر در بخش نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی بانک نشریات علمی SID  به ۸۰ عنوان نشریه رسید.
سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی با اشاره به بخش نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی در تارگاه SID ادامه داد: در ۶ سال گذشته مرکز اطلاعات علمی با هدف حمایت از نشریات تخصصی و کمک به رشد و اعتلای آنها در جامعه علمی کشور، این امکان را برای نشریات علمی ترویجی و علمی تخصصی فراهم کرد تا در کنار نشریات علمی پژوهشی و در قالب تفاهم نامه همکاری با توجه به شرایط هر نشریه، مقالات آنها در بانک نشریات علمی نمایه شود.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر معرفی ارکان و اطلاعات کتاب شناختی، کلیه مقالات هر نشریه در کنار مقالات سایر نشریات در دسترس محققان و کاربران قرار گرفته و از طریق سرویس جستجوی تارگاه قابل جستجو است.
عظیم زاده افزود: از  ۸۰ عنوان نشریه علمی تخصصی و علمی ترویجی که در گروه های تخصصی گوناگون در بانک نشریات علمی SID نمایه شده اند ۶۳ عنوان آن فارسی است. این نشریات در کنار بیش از ۱۵۰۰ عنوان نشریه علمی پژوهشی کشور با متن کامل در دسترس کاربران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: امروزه نشریات علمی بسیار معتبری در کشور و در رشته های تخصصی مختلف در حال انتشار هستند که برخی از آنها صاحب رتبه علمی پژوهشی نبوده و برخی دیگر نیز منتظر کسب شرایط احراز رتبه از وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند.
سرپرست مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی گفت: اگرچه این نشریات فاقد رتبه هستند اما از لحاظ علمی دارای محتوای بسیار غنی بوده و سطح کیفی مقالات آنها باعث شده تا در بسیاری از موارد به عنوان مرجع مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.