صفحه اصلی / سفر به مریخ به تأخیر افتاد

سفر به مریخ به تأخیر افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: آژانس فضانوردی آمریکا به احتمال فراوان دو مأموریت ابتدایی کپسول فضایی «اوریون» را با تأخیر آغاز می کند. این سامانه فضایی با هدف فرستادن فضانوردان به فراتر از مدار زمین و در نهایت مریخ طراحی شده است.
گزارش منتشر شده از سوی دفتر بازرسی کل ناسا گویای وجود چالشهای مالی و مشکلات فنی در راه آماده سازی این کپسول است.
پیش از این قرار بود پرتاب اول و البته بدون سرنشین کپسول اوریون در نوامبر سال ۲۰۱۸ انجام شود که حالا صحبت از تعویق آن می شود. قرار است این کپسول سوار بر سیستم پرتاب فضایی SLS راهی فضا شود. گفته می شود این سامانه فضایی  قدرتمندترین راکت ساخت دست بشر است.
پرتاب دوم نیز که حامل فضانوردان خواهد بود برای آگوست سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.
در این گزارش آمده است: مأموریت های اکتشافاتی ناسا به مریخ یعنی EM۱ و EM۲ با چالش های فنی و مالی چشمگیری همراه  است که به احتمال فراوان تاریخ های از پیش تعیین شده عملیاتی نخواهد شد.
بخشی از این گزارش اشاره دارد به این نکته که ساخت مدل فضایی اوریون که توسط آژانس فضانوردی اروپا دنبال می شود و خطرات ناشی از تغییرات در طراحی سپر حرارتی این کپسول از جمله دلایل به تأخیر افتاده این پرتاب هاست.
در ادامه این گزارش ابراز نگرانی شده که ناسا نتواند تا موعد از پیش تنظیم شده برای پرتاب ها، تأییدیه های لازم برای چنین پرتاب هایی را کسب کند.
پیش بینی می شود سفر انسان به مریخ با هزینه ای فراتر از ۳۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۳ همراه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.