صفحه اصلی / دانشگاه‌ها باید نیروی‌محرکه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

دانشگاه‌ها باید نیروی‌محرکه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، یوسف نیک‌روز؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد اقتصاد دانش‌بنیان را پایۀ اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: محور اقتصاد دانش‌بنیان نیروی‌انسانی تحصیلکرده است.
وی افزود: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید تقویت و گسترش دایرۀ شرکت‌های دانش‌بنیان است که حقیقتاً نقش بسیار برجسته‌ای در ایجاد اشتغال و تولید محصولات فناورانه دارند.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال تنها زمانی تحقق می‌یابد که به ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان توجه خاصی شود.
نیک‌روز تصریح کرد: گرچه شرکت دانش‌بنیان الزاماً از دانشگاه خارج نمی‌شوند اما دانشگاه باید عامل اصلی و نیروی‌محرکه این عرصه باشد. 
وی با اشاره به لزوم توجه به پتانسیل بومی و ظرفیت‌های درونی، گفت: استان کهگیلویه‌وبویراحمد ظرفیت‌‎های بالقوه و منحصربفردی در حوزه‌های مختلف گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی و غیره دارد اما متأسفانه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان کم است که باتوجه به حجم زیاد دانشجو و تعدد دانشگاه‌های استان و مهم‌تر از همه وجود اعضای هیأت‌علمی توانمند در استان نیاز است این شرکت‌ها گسترش یابند. 
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان یادآور شد: تعدد کارخانجات صنعتی در استان گرچه یک فرصت به شمار می‌رود اما یک تهدید هم هست. استان برای ایجاد صنعت باید به سراغ صنایع پاک برود تا با حفظ محیط‌زیست، اکوسیستم اشتغال و کارآفرینی هم ایجاد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.