صفحه اصلی / ایران بار دیگر به عضویت هیات مدیره اتاق بازرگانی اسلامی انتخاب شد

ایران بار دیگر به عضویت هیات مدیره اتاق بازرگانی اسلامی انتخاب شد

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، همزمان با برگزاری سی و سومین نشست مجمع عمومی و بیست و پنجمین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی اسلامی در مسقط، پایتخت عمان، ایران بار دیگر به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شد.
در این نشست که ۲۳ فروردین با حضور علی بن مسعود السونیدی وزیر بازرگانی و صنعت عمان و شیخ صالح کامل، رئیس اتاق بازرگانی اسلامی برگزار شد، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل او نیز حضور داشتند.
رئیس اتاق عمان با اشاره به سرمایه گذاری‌های این کشور در بخش های نفت و گاز، گردشگری، حمل و نقل و خدمات مالی از کلیه کشورهای عضو برای سرمایه گذاری در این کشور دعوت به‌عمل آورد.
رفعت حصارچیکلی اوغلو، رئیس اتاق بازرگانی ترکیه، نیز در این نشست بر لزوم توسعه همکاری ها بین کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: «سهم ۲۰ درصدی تجارت درون منطقه‌ای از کل تجارت خارجی کشورهای عضو OIC رضایت بخش است اما کافی نیست.»
در ادامه نشست، گزارش بیست و چهارمین نشست هیات مدیره اتاق اسلامی که ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در قونیه ترکیه برگزار شد و همچنین گزارش نشست هیات مدیره مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق بازرگانی اسلامی ارائه و مورد تأیید قرار گرفت.
همچنین انتخابات هیات مدیره و رئیس اتاق اسلامی برگزار و شیخ صالح کامل مجدداً به ریاست اتاق اسلامی انتخاب شد.  همچنین ایران و کشورهای جیبوتی، مصر، عراق، اردن، کویت، نیجر، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان، سودان، تونس، ترکیه، اوگاندا، امارات متحده عربی به‌عنوان اعضای هیات مدیره برای یک دوره ۴ ساله انتخاب شدند. طی رأی‌گیری انجام شده، مالزی و اندونزی نیز به عضویت هیات مدیره اتاق بازرگانی اسلامی در آمدند تا تعداد اعضای هیات مدیره از ۱۷ به ۱۹ افزایش پیدا کند.
بیست و ششمین نشست هیات مدیره در مدینه در عربستان برگزار خواهد شد. اتاق بازرگانی اسلامی متشکل از اتاق های بازرگانی ۵۷ کشور اسلامی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.