صفحه اصلی / چگونه برادران ایرانی عمیدی شرکت پلاگ اند پلی را راه اندازی کردند؟

چگونه برادران ایرانی عمیدی شرکت پلاگ اند پلی را راه اندازی کردند؟

که سرمایه های فکری و مالی مورد نیاز یک شرکت نوپای استارت آپی را تامین می کنند
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، « در جامعه ما سرمایه گذاری روی استارت آپ ها افزایش یافته و به بیش از ۳.۵ میلیارد دلار رسیده است» ، « بزرگ ترین شرکت های تکنولوژی آینده را با ما کشف کنید» و… این ها شعارهای یکی از شرکت های بزرگ حامی راه اندازی و شکل گیری استارت آپ های نوین و نوپاست که دو برادر ایرانی در قلب منطقه تکنولوژی در جهان و آمریکا یعنی دره سیلیکون راه اندازی کرده اند؛ شرکت «پلاگ اند پلی» که چندین سال است از سوی سعید و رحیم عمیدی در شهر کالیفرنیا پا گرفته و فعالیت اصلی اش حمایت از شرکت های تکنولوژی محور و ایده های نوین است. در سایت این شرکت در مورد فعالیت های آن نوشته شده:« پلاگ اند پلی یک شرکت جهانی حمایت از نوآوری است که از استارت آپ ها حمایت می کند و علاوه بر معرفی آن ها به شرکت های دیگر، سالانه در بیش از ۱۰۰ شرکت نوآوری نیز سرمایه گذاری انجام می دهد.»
شرکت هایی از جنس پلاگ اند پلی در جهان به شرکت های شتاب دهنده مشهور هستند که در بازار ایده و خلاقیت کار می کنند، موسسه هایی که سرمایه های فکری و مالی مورد نیاز یک شرکت نوپای استارت آپی را تامین می کنند و آن را در مسیر تحقق اهداف و رویاهایش قرار می دهند و پس از اینکه آن شرکت جان گرفت و توانست روی پای خود به ایستد، در بخشی از سود یا سهام آن شرکت، شریک می شوند. در حال حاضر شرکت پلاگ اند پلی یکی از شرکت های بزرگ در این حوزه محسوب می شود.  
اما نکته جالب درباره سعید و رحیم عمیدی علاوه بر راه اندازی این شرکت مهم و آن هم در قلب تکنولوژی جهان این است که آن ها فرزندان یکی از بنیانگذاران شرکت کفش بلا در تهران ( عمید حضور) هستند که بعد از ترک ایران و گذشت چند سال فامیلی خود را به عمیدی تغییر دادند. این دو برادر در دهه ۱۳۵۰ ایران را به مقصد آمریکا ترک کردند و تصمیم گرفتند به جای فعال شدند در کسب و کار خانوادگی و تولید، طرحی نو دراندازند و این گونه بود که وارد کسب و کارهای نوین شدند؛ البته جرقه این اتفاق از ساختمان ۱۶۵ زده شد. آن ها مالک ساختمان شماره ۱۶۵ در خیابان یونیورسیتی در نزدیکی دانشگاه استنفورد هستند و در اوج شکل گیری شرکت های تکنولوژی محور در آمریکا ساختمان خود را به شرکت هایی همچون گوگل، لاگی تج، پی پال و… اجاره دادند و کم، کم به این نتیجه رسیدند که بهتر است وارد سرمایه گذاری در شرکت های نوپا در حوزه تکنولوژی شوند که با سرعتی بسیار خیره کننده رشد می کنند، نکته ای که پایه اولیه شکل گیری پلاگ اند پلی شد. ایده ای که خیلی زود گرفت تاجایی که آن ها به فکر توسعه کار خود افتادند و ساختمان بزرگی در منطقه سانی ویل در دره سیلیکون که متعلق به شرکت فیلیپس بود را خریداری کردند و در سال ۲۰۰۶ پلاگ اند پلی را به آن جا منتقل کردند.
براساس نوشته سایت پلاگ اند پلی آن ها هم اکنون در ۲۲ کشور جهان و در قاره های مختلف فعالیت دارند و از بیش از ۳۰۰ استارت آپی حمایت می کنند. همچنین حدود ۱۸۰ سرمایه گذار نیز در سراسر جهان با شرکت پلاگ اند پلی همکاری دارند. هدف اصلی این شرکت درحال حاضر در کنار حمایت از شرکت های نوپای فعال در حوزه ایده و خلاقیت؛ حمایت از افراد نخبه است که می توانند در آینده با ایده های درخشانشان جهان را تغییر دهند. همچنین این شرکت با همکاری دانشگاه های معتبر جهان به شناسایی استعدادهای درخشان و ایده های آن ها می پردازد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.