صفحه اصلی / وزیر کشور خبر داد: ساماندهی حاشیه ‌نشینی در اهواز در اولویت نخست وزارت کشور

وزیر کشور خبر داد: ساماندهی حاشیه ‌نشینی در اهواز در اولویت نخست وزارت کشور

که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است و این طرح در اهواز به ‌عنوان پایلوت اجرا می‌شود.
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه  جلسه شورای اجتماعی خوزستان که روز پنجشنبه، ۲۴ فروردین ماه با موضوع حاشیه‌نشینی و بحران‌های اجتماعی در سالن جلسات شهید رجایی خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مساله آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی این آسیب‌ها از مسائلی است که مقام معظم رهبری متذکر شدند و در وزارت کشور پیگیر ساماندهی این مساله هستیم.
وی افزود: موضوع حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی از آسیب‌های اجتماعی است که در خوزستان و اهواز در اولویت نخست ما قرار گرفته است. در این زمینه با توجه به حضور استاندار خوزستان و مسئولان در شورای اجتماعی و توضیحاتی که ارایه شد، طرح جامعی در تهران ظرف حدود دو ماه تهیه شده که در این طرح سه استان سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی و خوزستان فعلا به‌عنوان پایلوت انتخاب شدند.
وزیر کشور ادامه داد: از استان خراسان رضوی شهر مشهد و از استان خوزستان شهر اهواز در این طرح پایلوت هستند. تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف، تعیین زمان‌ بندی‌ها و هماهنگی‌ های لازم انجام شده است و انشاءالله منابع این طرح نیز در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا این طرح در اهواز اجرا شود.
رحمانی فضلی افزود: جلسه امروز جهت هماهنگی بین همه دستگاه‌ های خوزستان برای پیاده سازی این طرح بود و در این جلسه مقرر شد تمام دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف تعریف‌ شده و ذاتی خود و با در نظر گرفتن منابع داخلی که در اختیار دارند، با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها اجرای این طرح را پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: امیدوارم ظرف سه ماه بعد که جهت ارزیابی پیشرفت اجرای این طرح جامع به خوزستان سفر می‌کنم حرکت ‌ها آغاز شده باشد و مسیر خوبی را نیز طی کرده باشیم تا پایان امسال که گزارش آن را خدمت مقام معظم رهبری ارایه می‌دهیم، مایه خرسندی رهبر انقلاب شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.