صفحه اصلی / اگر اپل کمپانی دیزنی را بخرد چه می شود؟

اگر اپل کمپانی دیزنی را بخرد چه می شود؟

اگرچه چنین قراردادی بسیار دور از ذهن به نظر می رسد، تحلیلگر مورد اشاره می گوید با توجه به برنامه های دونالد ترامپ در قبال کاهش مالیات طی فصل تعطیلات کریسمس، که سود حاصل از بازار آن سوی آب ها را افزایش می دهد، اپل سودی ۲۰۰ میلیارد دلاری از این معامله کسب خواهد کرد.
داریانانی اشاره می کند که اپل نتوانسته موفقیت پیشین خود در زمینه موسیقی با iTunes را تکرار کند و قراردادی با دیزنی، به این کمپانی کمک خواهد کرد تا ورژن ویدیویی آیتونز را راه اندازی کند. داریانانی به موکل های خود، شش دلیل برای خرید دیزنی از سوی اپل ارائه کرده است:
شتاب بخشی به فعالیت اپل در زمینه سرویس ها و محتویات
رقابت با نت فلیکس، آمازون و یوتوب در زمینه محتوی و پشت سر گذاشتن آنها
اپل نتوانسته موفقیتش در زمینه موسیقی را در حوزه ویدیو تکرار کند
برند نمادین – برندهای کمی هستند که اپل با خرید آنها، حضور نمادین و رابطه اش را مشتریان را خدشه دار نمی کند و دیزنی قطعاً ارزش برند اپل را افزایش خواهد داد
حتی با کمترین هزینه همکاری، این قرارداد می تواند سودی ۱۵ الی ۲۰ درصدی به همراه بیاورد
اپل به صورت فزاینده به دنبال قراردادهای بزرگتر بوده و سرویس ها را یکی از تمرکزهای اصلی خود خوانده است
گفتنی است که اپل و دیزنی از برخی جهات با یکدیگر ارتباط دارند. استیو جابز در سال ۲۰۰۶ و بعد از کمک به فروش پیکسار به دیزنی طی سال ۲۰۰۶ با قیمت ۷.۴ میلیارد دلار، ۷.۷ درصد از سهام دیزنی را دریافت کرد. با این همه، بعید است که روزی خبری درباره عقد چنین قراردادی در وال استریت باشیم. دیزنی از دهه ۱۹۸۰ میلادی و پس از چندین موقعیت خطرناک که استقلالش را تهدید کرد، تمایلی به پیوستن به کمپانی دیگری ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.