صفحه اصلی / ۱۰ مربی برتر فوتبال جهان که بازیکن موفق نبودند

۱۰ مربی برتر فوتبال جهان که بازیکن موفق نبودند

در دنیای فوتبال مربیانی وجود دارند که سابقه چندانی در فوتبال بازی کردن نداشتند و عملکرد قابل قبولی در این عرصه نتوانستند ارائه دهند. در صدر این فهرست قطعا نام مورینیو دیده می شود. این مربی توانسته است ۲۴ قهرمانی با تیم های خود به دست بیاورد و به یکی از موفق ترین مربیان جهان تبدیل شود. 
مورینیو زمانی که فوتبالیست بود به صورت آماتور و نیمه حرفه ای کار خود را پیش برد و نتوانست بازیکن شاخصی شود و همین باعث شد تا تصمیم بگیرد روی به دنیای مربیگری بیاورد. 
کارلوس آلبرتو پریرا دیگر چهره شاخصی است که در سال ۱۹۹۴ توانست همراه با تیم ملی برزیل به عنوان قهرمانی جهان برسد. او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز هدایت برزیل را بر عهده داشت که این بار با شکست از فرانسه حذف شد. 
کارلوس کی روش که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را بر عهده داشت، در موزامبیک دروازه بان بود ولی نتوانست عملکرد چندان خوبی داشته باشد تا او نیز تصمیم بگیرد موفقیت خود را در مربیگری دنبال کند. کی روش تاکنون با ۳ تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است. او با پرتغال، ایران و آفریقای جنوبی به جام جهانی راه یافته است و بیشتر به خاطر فعالیت زیر نظر فرگوسن و حضور کوتاه در رئال مادرید مطرح است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.