صفحه اصلی / کنترل مبادی کشور در واردات و حمایت از تولید کننده داخلی موجب توسعه اقتصادی است

کنترل مبادی کشور در واردات و حمایت از تولید کننده داخلی موجب توسعه اقتصادی است

احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سال تولید و اشتغال که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: کنترل مبادی کشور در واردات و حمایت از تولید کننده داخلی موجب توسعه اقتصادی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:در دیدار خصوصی وزرای دولت و هیات رئیسه مجلس و کمیسیون ها با رهبری ایشان فرمودند برخی فکر می کنند برای جلوگیری از قاچاق گمرکات را ببندیم تا جنسی وارد نشود در حالی که این سوء برداشت از سخنان معظم له است جنسی که در کشور تولید نمی شود باید وارد شود.
وی خاطرنشان کرد:قاچاق یا ورود کالاهایی که در کشور تولید می شود از مبادی رسمی به اقتصاد ما لطمه می زند در این باره باید بر بنادر و منلاطق آزاد وگمرکات نظارت کافی صورت پذیرد.
امیر آبادی تصریح کرد:در واقع حمایت از تولید به معنای ممانعت از واردات نیست بلکه باید توجه شود کالایی به کشور وارد شود که در داخل تولید نمی شود..
وی بیان کرد:طبق منویات رهبری باید بنیه و توان تولید داخلی را تقویت کرد و اگر کالایی در کشور با کیفیت بالا تولید می شود از ان حمایت صورت پذیرد و کالای مشابه آن وارد نشود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد:برخی از اقلام ضروری و دارویی که مورد نیاز مردم است باید از مبادی قانونی وارد شود و با نظارت بر مبادی ورودی و خروجی، مانع از ورود کالاهای قاچاق شد.
وی خاطرنشان کرد:می توان با مشارکت دستگاهها و برنامه ریزی های جامع و نظارت های لازم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از قاچاق به کشور جلوگیری به عمل آورد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:از طرفی برای کالاهای مرغوب داخلی نیز شرایط بازاریابی فراهم آید تا تولید کننده مورد حمایت قرار بگیرد باید در جلسات به دنبال رفع موانع باشیم.
وی در مورد گردشگری گفت:برای گردشگران داخلی باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا با افزایش ماندگاری به اقتصاد قم کمک شود.
امیر آبادی اظهار کرد:بحث گردشگری خارجی بر عهده گردشگری است به نظر می رسد بهره کافی از ورود ۱ و نیم میلیون زائر عراقی نمی بریم و تاکنون بهره تبلیغی و اقتصادی چندانی برای اقتصاد داخلی نداشتیم ضمن اینکه معضلاتی نیز داشته ایم .
وی گفت:باید مذاکرات ایران و کشور عراق بیشتر شود و زوارت امور خارجه تلاش کند ورود زائراتن عراقی را ساماندهی کنند چرا که زائر در قم رهاست حتی در این باره تورهای هند لیدر دارند و با برنامه وارد می شوند اما تورهای عراقی برنامه ندارد ۱و نیم میلیون جمعیت بدون تور معضلاتی دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:ما در مجلس آمادگی پیگیری داریم قم را مرکز قرار دهیم و امکاناتی را مطالعه نمائیم و شورای برنامه ریزی مشکلات این بخش را حل کند.
وی ادامه داد:در ایام عید با اینکه برخی از هتل ها و واحدهای اقامتی تا ۲۵ درصد قیمت ها را کاهش داده بودند بیش از نیمی از ظرفیت ها خالی بوده است چرا باید سرمایه گذاران در این بخش متضرر شوند.
امیر آبادی بیان کرد:لازم است برای ساماندهی وضعیت اقامت و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جلوی اسکان موقت در مدارس را بگیریم از سوی دیگر مشکلات مربوط به ماندگاری مسافر را حل کنیم. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.