صفحه اصلی / ۳۲۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت و معدن کرمان

۳۲۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت و معدن کرمان

مجموعا ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های این حوزه است که ۳۲۳ میلیون یورو نیز در این این پروژه ها سرمایه گذاری صورت گرفته است.
 جعفر رودری در نشست مشترک کارگروه اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزرای ارتباطات و کار اظهار کرد: ۲۲۵ مصوبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان داشته ایم و مجموع پروژه های مصوب شده ۴۲۹ مورد با پیشرفت فیزیکی سرجمع ۷۳.۶ درصد است. ۱۵۶ مورد از پروژه های اقتصاد مقاومتی ملی، ۱۴۱ مورد استانی و ۱۳۲ پروژه مربوط به بخش خصوصی است.
رودری تصریح کرد: این پروژه ها در سطح شهرستان های تقسیم شده و یک هزار و ۶۱۲ مورد پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان داریم.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان با اشاره به طرح های دیگر در کشاورزی، آب و انرژی و … گفت: طرح همیاران آب با هدف صرفه جویی اجرا شد و در این راستا باید ۵۶۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشیم.
وی افزود: در حوزه گازرسانی اضافه کردن ۴۵ هزار مشترک جدید را با ۲۹۷ میلیارد تومان برنامه ریزی کرده ایم.
رودری اظهار کرد: یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان، گردشگری بوده که اقدام شاخص استان، استفاده از ظرفیت های سنتی و بومی در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بوده و ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح های مهم استان پروژه گردشگری خبر است و با توجه به ظرفیت ها، با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۳۰۰ نفر آغاز شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: ۳۲۳ پروژه نیمه تمام قابل واگذاری به بخش غیردولتی با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این پروژه ها واگذار شده است. در مجموع یک هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی از سوی بانک های استان در زمینه رفع موانع تولید بوده است.
رودری تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی قراردادهایی با ۷۶ هزار میلیارد تومان اعتبار، منعقد و تاکنون ۲۱ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده که برای ۲۰ هزار نفر از محل این سرمایه گذاری شغل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: ۳ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس را طی سه سال گذشته در استان کرمان داشته ایم که طرح های این حوزه مشخص است و در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی رتبه اول کشور را به دست آورده ایم.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان اظهار کرد: یکی از شاه بیت های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان که متفاوت از سایر نقاط کشور است، مردمی کردن اقتصاد است و الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را در قلعه گنج داشتیم و در پی آن ۷۰ درصد جرائم خشن کاهش داشته و افزایش امید به زندگی خانوارها را شاهد بوده ایم. این مدل به دیگر نقاط استان تسری داده شد و اکنون ۲۱ موسسه غیردولتی در حال فعالیت در استان کرمان هستند.
رودری تصریح کرد: مصرف برق صنعتی استان در سال گذشته ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته و ۷۱ درصد رشد صادرات غیرنفتی استان را در سال ۹۵ شاهد بوده ایم و نرخ تورم در ۱۱ ماهه ۹۵ میزان ۴.۸ درصد است که در مقایسه با کشور پایین تر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تعداد جمعیت شاغلان استان کرمان ۷۹۲ هزار و ۲۹۵ نفر، اشتغال ناقص ۷۴ هزار نفر و جمعیت بیکاران ۱۰۲ هزار نفر است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.