صفحه اصلی / اشتغالزایی و تولید با نوسازی مسکن روستایی

اشتغالزایی و تولید با نوسازی مسکن روستایی

سرمقاله 
 در شهرها مورد توجه قرار گرفته و لازم است به اشتغالزایی بخش مسکن در روستاها هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. یکی از وظایفی که به عنوان تکلیف بنیاد مسکن در روستاها معین شده، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن های روستایی است و این امر طی حدود یک دهه گذشته با برنامه نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار خانه در روستاها پیگیری شده است.هدف اصلی از این برنامه افزایش تاب‌آوری مسکن روستاییان در برابر حوادث غیرمترقبه مثل زلزله و سیل است. 
بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسازی این تعداد خانه، سالانه ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و ۵۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد یا حفظ خواهد کرد.
 همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که نوسازی این تعداد مسکن می‌تواند جذب‌کننده حدود ۱۵ درصد فولاد و ۱۲ درصد سیمان تولیدی کشور باشد و از این منظر نیز با این طرح می‌توان چرخ صنایع فولاد و سیمان را – که از صنایع پایه و اشتغالزای کشور به شمار می‌روند به تحرک انداخت. نکته بعدی که از مزایای این طرح محسوب می‌شود، این است که نوسازی مسکن های روستایی کیفیت زندگی روستاییان را افزایش می‌دهد و ضریب ماندگاری روستاییان را در روستاهای خود بهبود می‌بخشد. 
پرواضح است که با ماندگاری روستاییان در روستاها، استفاده از ظرفیت‌های تولید در این مناطق افزایش می‌یابد و اشتغال و تولید در روستاها تقویت می‌شود. بر این اساس معتقدیم که نوسازی مسکن های روستایی باید با جدیت ادامه داشته باشد تا علاوه بر محقق شدن افزایش ایمنی روستانشینان در برابر حوادث غیرمترقبه، تولید و اشتغال در روستاها هم رونق داشته باشد. 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.