صفحه اصلی / دانشگاهیان به آگاه‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ دانش‌بنیان اقدام کنند

دانشگاهیان به آگاه‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ دانش‌بنیان اقدام کنند

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی اجتماعات نخبگانی و فرهیختگان دانشگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با استاندار برگزار شد.
موسی خادمی؛ استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد در این نشست با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید و اشتغال، نقش محوری دارند و در این حوزه باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری شود.
وی با تأکید بر نقش مهم دانشگاه در اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: باید قبول کرد در عرصۀ دانش‌بنیان، فاصلۀ کهگیلویه‌وبویراحمد با دیگر استان‌ها زیاد است به همین دلیل نیاز است دانشگاهیان به‌طور جدی به این عرصه وارد شوند و نسبت به آگاه‌سازی و همچنین نهادینه‌کردن فرهنگ دانش‌بنیان اقدام کنند.
خادمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان عقل و مغز جامعه عمل می‌کنند، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه دانشگاه‌های استان در سال گذشته با مشکلات مالی زیادی روبرو بودند اما توانستند در مجامع علمی داخلی و خارجی به دستاوردها و نتایج خوبی برسند.
استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد مقایسه دانشگاه‌های استان با دانشگاه‌های بزرگ را اشتباه دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های کهگیلویه‌وبویراحمد نسبتاً جوان هستند به همین دلیل برای رسیدن به سطح دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور نیاز به اهتمام بیشتری خاصه در حوزه‌های فناوری و علوم نوین است چراکه دانشگاه مهمترین مؤلفۀ توسعه است.  

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.