چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / صادرات بیش از ۳۵۹ میلیون دلار کالا از کردستان درسال ۹۵

صادرات بیش از ۳۵۹ میلیون دلار کالا از کردستان درسال ۹۵

به گزارش کسب و کار نوز به نقل از ایرنا ،بختیار خلیقی روز چهارشنبه در گفت وگو با  با اشاره به میزان صادرات استان در سال ۹۵ افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزنی ۶۶۰ هزار و ۱۱۵ تُن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی هشت درصد کاهش داشت.
وی میزان واردات استان در سال گذشته را ۳۷ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۲۴ دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات از لحاظ ارزش وزنی ۳۵ هزار و ۹۶۳ تُن بوده‌ است.
وی همچنین به ترانزیت استان در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: میزان ترانزیت استان کردستان در سال گذشته ۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۴۱۸ هزار دلار بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد:این میزان ترانزیت از لحاظ ارزش وزنی، یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۹۸۴ تُن بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری ۲۸ درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۳۹ درصد کاهش داشت.
خلیقی صادرات سایر گمرکات استان را در سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری ۴۶۸ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۲۴ دلار و از لحاظ ارزش وزنی ۵۵۰ هزار و ۲۶ تُن عنوان کرد و گفت: این میزان گمرکات نسبت به سال ۹۴ از لحاظ ارزش دلاری ۲۳ درصد و از لحاظ ارزش وزنی ۲۰ افزایش داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حجم کل مبادلات شامل واردات، صادرات، ترانزیت و سایر گمرکات در سال گذشته، سه میلیارد و ۷۶۴ میلیون ۸۸۳ هزار دلار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.