صفحه اصلی / قیمت طلا همچنان متاثر از نگرانی‌های ژئوپلیتیک است

قیمت طلا همچنان متاثر از نگرانی‌های ژئوپلیتیک است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سایت طلا، تشدید تنش‌های سیاسی به خاطر کره شمالی و اوضاع خاورمیانه موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.
 
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به بیش از ۱۲۵۶ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت. قیمت طلا شب گذشته پس از اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.
 
در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از یک سو و تنش در شبه جزیره کره و حمله موشکی آمریکا به سوریه موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران بین المللی شده است.
 
ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد و دو طرف توافق کردند که هنوز فرصت برای متقاعد کردن روسیه برای قطع روابط با دولت سوریه وجود دارد.
 
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهاراتش تصریح کرد: فدرال رزرو قصد دارد روند تدریجی افزایش نرخ بهره را به گونه ای ادامه دهد که اشتغال کامل و نرخ تورم ۲ درصدی حفظ شود و مانع از کاهش رشد اقتصادی آمریکا گردد.
 
بر اساس این گزارش وی افزود: من فکر می کنم که در شرایط کنونی یک اقتصاد سالم داریم. نرخ بیکاری آمریکا الان به ۴.۵ درصد رسیده است و نرخ تورم نیز به مرز ۲ درصد نزدیک شده است. به نظر می رسد که اقتصاد روند متعادل رشد خود را ادامه خواهد داد.
 
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به بیش از ۸۳۸ تن رسیده است. صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرد که چشم انداز رشد اقتصادی جهان طی سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی بهتر از سال ۲۰۱۶ خواهد بود.
 
شاخص اعتماد سرمایه گذاری در منطقه یورو بیشتر از حد انتظارات در ماه آوریل افزایش داشته و به بالاترین سطح در ۱۰ سال اخیر رسیده است.
 
بانک مرکزی ژاپن نیز امیدوارکننده ترین چشم انداز را نسبت به رشد اقتصادی این کشور در یک دهه گذشته ارائه کرده ولی هشدار داده است که سیاست های حمایتی دولت ترامپ بزرگترین تهدید برای رشد اقتصادی و صادرات این کشور خواهد بود.
 
به نظر می رسد انتشار آمار مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و نوسانات ارزی خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

انعقاد ۳۰ قرارداد صادرات خدمات فنی مهندسی/ اعزام هیات‌های تجاری به عراق، سوریه و چین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا کریم‌ زاده، با بیان اینکه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.