صفحه اصلی / چهار طرح شبکه برق در مازندران به بهره برداری رسید

چهار طرح شبکه برق در مازندران به بهره برداری رسید

 همزمان با سفر رئیس جمهوری با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی چهار طرح برقی با سرمایه گذاری یکهزارو ۴۸میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی هفت طرح با ۷۷۰میلیارد ریال در صنعت برق مازندران آغاز شد.
چهار طرح شبکه برق در مازندران به بهره برداری رسید
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا ، ایستگاه ۴۰۰کیلو ولت شهدای مدافع حرم و ۱۰ کیلومتر خط تغذیه کننده با سرمایه گذاری ۸۵۶میلیارد ریال در مرکز استان مازندران به بهره برداری رسیده است.
با وارد مدار شدن این ایستگاه با ظرفیت ۶۳۰مگاوات که در مسیر محور ساری – قائمشهر قرار دارد ، ضعف ولتاژ در شبکه های برق استان رفع می شود. 
همچنین اصلاح خط ۶۳ کیلو ولت به طول ۱۶۰کیلومتر از رویان تا چابکسر در غرب استان مازندران با سرمایه گذاری۷۲میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در سفر رئیس جمهوری است.
همزمان بهره برداری از نیروگاه ۱۰مگاواتی با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در تنکابن آغاز شده است.
احداث نیروگاه حرارتی در نوشهر و احداث سه ایستگاه ۶۳/۲۳۰کیلو ولت و خط کابلی ۶۳کیلو ولت در شهرهای ساری ، آمل و تنکابن با سرمایه گذاری ۷۷۰میلیارد ریال از طرح هایی است که عملیات اجرایی آن همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران آغاز شده است. 
** افزایش سهم بخش خصوصی در تولید و توزیع برق کشور تا بیش از ۶۰ درصد در سال جاری 
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه افتتاح همزمان این طرح ها در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پس از مذاکرات و توافق هسته ای و عملیاتی شذن مفاد برجام ، سرمایه گذاری ، تامین مالی از طریق فاینانس و عقد قرارداد با کشورهای خارجی در صنعت برق رشد چشمگیری یافته است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود پنج درصد به مصرف برق در کشورافزوده می شود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل سالانه باید ۴تا ۵هزار مگاوات نیروگاه جدید به همراه پست های انتقال ، فوق توزیع و ایستگاه های فشار قوی در سراسر کشور اجرایی شود.
معاون وزیر نیرو با اشاره به این نکته که صنعت برق زیر ساخت زیر ساخت های کشور است و تمام فعالیت های اقتصادی در زمینه کشاورزی ، صنایع و معادن و تولیدات آن به صنعت برق وابسته است، ادامه داد: وزارت نیرو سیاست اصل ۴۴ را در واگذاری ها به بخش خصوصی را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵درصد تولید و توزیع برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود ، خاطر نشان کرد: سهم بخش خصوصی از تولید برق در سال ۹۶ باید به بالای ۶۰ درصد برسد و برنامه وزارت نیرو رسیدن به ۸۰ درصد است.
**احداث نخستین نیروگاه کلاس اف Fسیکل ترکیبی گاز و بخار کشور در نوشهر 
معاون وزیر با بیان اینکه نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف Fبه ظرفیت ۴۶۰ مگاوات در نوشهر غرب مازندران امسال وارد مدار می شود، افزود: این نیروگاه در رفع افت ولتاژ برق کشور نقش اساسی دارد و با ۲۶۰میلیون یورو اعتبار در حال ساخت است.
فلاحتیان بیان داشت: توربین و ژنراتور این نیروگاه وارد سایت نوشهر شده است. 
وی وضعیت طرح های در دست اجرای صنعت برق در مازندران را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: علاوه بر افتتاح پروژه های فعلی تا پایان سال آینده ، ۲۳هزار میلیاردریال طرح های برقی شامل نیروگاه ، خط انتقال ، پست ها و ایستگاه فشار قوی اجرایی و یا به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: به طور یقین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان مازندران بدون دغدغه می توانند از این انرژی برخوردار شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.