صفحه اصلی / با ۸ ویژگی کمتر شناخته‌شده گلکسی S8 آشنا شوید

با ۸ ویژگی کمتر شناخته‌شده گلکسی S8 آشنا شوید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازآی تی رسان، در کنار ویژگی‌هایی چون نمایشگر Infinity، دستیار مجازی هوشمند سامسونگ و ویژگی‌های بسیار دیگر، احتمالا درباره ویژگی‌های دیگری چون امکان جابه‌جایی کلید مخصوص بیکسبی، هدست واقعیت مجازی Gear VR با کنترلرهای جدید، هدفون‌های برند AKG، داک DeX که می‌تواند گوشی شما را تبدیل به یک کامپیوتر کند، اپلیکیشن S-Health با امکانات بیشتر، لنز جدید دوربین، و نیز امکان جابه‌جایی کلیدهای ناوبری شنیده‌اید.
اینها تنها بخشی از ویژگی‌های پرچم‌دار سامسونگ هستند و ذکر کردن تمامی این امکانات، زمان زیادی می‌طلبد. اما قصد داریم تا درباره ۸ ویژگی S8 صحبت کنیم که سامسونگ تبلیغ کمتری برای آنها کرده است اما کارایی خوبی دارند.
۱. شارژ سریع بدون سیم
شارژ بدون سیم گوشی‌های هوشمند، معمولا سرعت کمی داشته و عملی طاقت‌فرسا محسوب می‌شود اما سامسونگ این رویه را تغییر داده است. گلکسی S8 به هنگام شارژ بدون سیم، سرعتی نزدیک به دو برابر گوشی‌های دیگر دارد؛ ۲.۴ آمپر به‌جای ۱.۵ آمپر. البته هنوز هم به سرعت شارژ سریع باسیم نیست اما قابل‌قبول است.
اگر به استفاده از این ویژگی علاقه دارید، باید استند Fast Wireless Charging سامسونگ را خریداری کنید که در سایت آمازون ۹۰ دلار قیت دارد. به نظر می‌رسد که این دستگاه، کاملاً در بازار منحصربه‌فرد بوده و رقیبی ندارد. اندازه این ماژول کافی است و یک فن خنک‌کننده داخلی هم دارد که از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می‌کند. شارژ بدون سیم باعث می‌شود تا پنل پشتی گوشی کمی داغ شود که این سیستم خنک‌کننده نگرانی‌ها را در این زمینه تا حدودی از بین می‌برد.
۲. شخصی‌سازی کلیدهای مجازی و رنگ آن‌ها
سامسونگ در گلکسی S8 با کلیدهای رایج خازنی خداحافظی کرده است. این گوشی به شما اجازه می‌دهد تا کلیدهای ناوبری نرم‌افزاری را طبق سلیقه خود تنظیم نمایید و برای آنها، بک‌گراند رنگی انتخاب کنید. همچنین امکان جابه‌جایی دو کلید Back و Recents هم وجود دارد. به‌علاوه می‌توانید میزان فشار لازم برای استفاده از کلید هوم را هم نیز تنظیم کنید.
۳. کلید هوم همیشه در دسترس است
حتی اگر آیکون کلید هوم معلوم نباشد و یا صفحه نمایشگر خاموش باشد، می‌توانید با فشار دادن آن (hard-press) بازخورد فیزیکی را دریافت کنید. از این طریق می‌توانید به‌آسانی نمایشگر را روشن کنید، از اپلیکیشن ها خارج شوید و یا نگاهی اجمالی به نوتیفیکیشن ها بیندازید.
۴. پردازش مالتی-فریم تصویر
ظاهرا ویژگی‌های افزوده‌شده به دوربین گلکسی S8 کم نیستند. سامسونگ الگوریتم جدیدی را برای پردازش تصویر در محصول خود تدارک دیده که باه جای ۱ تصویر، از ۳ تصویر برای تهیه تصویر نهایی استفاده می‌کند. در این روش، از واضح‌ترین تصویر به‌عنوان تصویر اصلی استفاده می‌شود درحالی‌که کاربرد دو تصویر دیگر، برای کاهش مات بودن تصویر است. این اتفاق برای همه عکس‌ها رخ می‌دهد و سرعت آن، آن‌قدر بالا هست که قادر به تشخیص آن نباشید. نتیجه استفاده از این روش، تصاویر واضح تا با جزئیات بیشتر است.
۵. کنترل اپلیکیشن دوربین تنها با یک دست
به‌جای افزودن ویژگی به نام «کنترل با یک دست»، سامسونگ مستقیما به سراغ بهبود اپلیکیشن دوربین رفته که نتیجه تلاش آنها، وجود چنین ویژگی به‌صورت خودکار بوده است. جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف عکاسی، جابه‌جایی بین دوربین اصلی و سلفی، و باز کردن تنظیمات فیلترهای تصویر، از نکات مثبت این پیشرفت هستند. همچنین برای زوم کردن بر روی تصویر، کافی است تا کلید شاتر را به چپ و راست بکشید.
۶. عمر مؤثر باتری بیشتر شده است
پیشرفت‌های تکنولوژی، باعث شده تا سامسونگ بتواند عمر باتری گلکسی S8 را افزایش دهد. اگر میزان ظرفیت مؤثر باتری در گلکسی S7 پس از یک سال استفاده متداول (شارژ و تخلیه شارژ) ۸۰ درصد اعلام شده بود، این میزان در S8 به ۹۵ درصد رسیده است. البته این موضوع بیشتر به نحوه استفاده شما و تعداد دفعات شارژ کردن آن است. اما سامسونگ کاری کرده تا پایداری باتری گوشی جدیدش افزایش یابد. البته سامسونگ اکنون باید به افزایش شارژ دهی باتری‌هایش در سری بعدی محصولات بیندیشد.
۷. اینترنت گیگابیتی
گلکسی S8 یکی از نخستین اسمارت فون‌هایی است که به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه (۱۲۵ مگابایت در هر ثانیه) در هنگام استفاده از اینترنت LTE دست یافته است. سامسونگ این اتفاق را مدیون مودم X16 به‌کاررفته در اسنپدراگون ۸۳۵ است. متأسفانه این سرعت فعلا در تنظیمات آزمایشی و تنها در نسخه آمریکایی گلکسی S8 با پردازنده اسنپدارگون ۸۳۵ در دسترس است. البته دستیابی به این تکنولوژی خبر خوبی است و به‌زودی شاهد به کارگیری آن در گوشی‌های بالا رده خواهیم بود.
۸. نمایشگر با اشباع رنگ بالا
در مورد نمایشگر Infinity با نسبت تصویر ۱۸:۹ در گلکسی S8 زیاد شنیده‌ایم اما ویژگی «رنگ قرمز عمیق» در این نمایشگر OLED کمی مسکوت مانده است. بر اساس آزمایشاتی که DisplayMate انجام داده (که توسط کمپانی سامسونگ هم تأیید شده است)، گستره رنگ این نمایشگر، ۱۱۳ درصد استاندارد رنگ DCI-P3 و ۱۴۲ درصد استاندارد رنگ sRGB است. مورد نخست استانداردی برای وضعیت‌های سینمایی و مورد دوم استانداردی برای مانیتورها، پرینترها و اینترنت است.
در مورد این نمایشگر می‌توان گفت که نخستین گوشی هوشمندی است که گواهی Mobile HDR Premium در پیمان UHD را دریافت کرده است. این پیمان، برای اندازه‌گیری میزان رزولوشن، دامنه دینامیک، فضای رنگ و عمق و داشتن بهترین تجربه به هنگام تماشای محتوای HDR در آمازون، نتفلیکس و دیگر کمپانی‌ها وضع شده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.