صفحه اصلی / دولت گذشته بیشترین صدمه را به تامین اجتماعی زد

دولت گذشته بیشترین صدمه را به تامین اجتماعی زد

 و به صورت رو در رو پاسخ تمامی مدعیان احتمالی را بدهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، در پی انتشار خبری به نقل از آقای زاکانی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در خبرگزاری های منتقد دولت تدبیر وامید و بیان اینکه امروز تامین اجتماعی در مرز ورشکستگی است ،حسن صادقی از فعالان جامعه کارگری و رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری ضمن دعوت وی برای حضور در یک مناظره تلویزیونی گفت: در این مناظره به آقای زاکانی وملت شریف ایران خواهم گفت که وی و همفکرانش چه مصیبت هایی بر سر کارگران وبازنشستگان آورده اند.
صادقی ، ضمن تاکید بر این نکته که بدترین و ضد کارگری ترین قوانین مجلس در دوره نمایندگی زاکانی و همفکرانش در طول دولتهای نهم و دهم که مورد حمایت آنها بود ، وضع شد افزود : آقایان حیثیت سازمان تامین اجتماعی را به بدترین شکل ممکن از بین بردند و حالا که موسم انتخابات شده است ، دم از منافع کارگران و بازنشستگان زده و نڱران پیشکسوتان تامین اجتماعی شده اند. پرسش من این است آیا الان این سازمان دچار بحران است یا زمانی که طی سال ، همفکرانتان ۸ مدیر عامل به این سازمان آوردند و بردند ؟ 
وی ادامه داد:  آقای زاکانی ؛ زمانی که اموال این سازمان را به حراج گذاشته بودند و بابک زنجانی و زنجانی ها قصد به یغما بردن سرمایه های میلیون ها نفر کارگر زحمت کش و بازنشستگان بی پناه را داشتند کجا بودید ؟ 
یکشنبه سیاه را یادتان هست که قلب مقام معظم رهبری را به درد آورد ؟ شما آن زمان نماینده مجلس بودید آقای زاکانی .
رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری با اعلام اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید ، مسایل تامین اجتماعی را درک نکرده گفت : متاسفانه هیچ دولتی هم به اندازه دولت نهم و دهم و هیچ مجلسی هم به اندازه مجلس که آقای زاکانی و هم قطارانش در آن حضور داشتند ، با تحمیل قوانین و دستورات غیر کارشناسی به سازمان تامین اجتماعی صدمه نزدند.
صادقی افزود : مجموع بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی طی بیش از ۳۰ سال و در آغاز کار دولت نهم فقط ۴ هزار میلیارد تومان بود اما در پایان کار دولت دهم این رقم به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان ، طی هشت سال رسید که مهمترین دلیل آن وضع قوانین بدون تامین منبع توسط آقای زاکانی و دوستانش در دولت بود،و این کار یعنی دست بردن به جیب کارگران و مستمری بگیران این سازمان .
رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری با تقدیر از مدیر عامل فعلی سازمان تامین اجتماعی که علیرغم همه مشکلات به جا مانده از بی تدبیری های گذشته افزود : آقای نوربخش و مدیرانش ، عزت و اعتماد از دست رفته این سازمان را برگرداندند و با تلاش و پاکدستی خود بساط سوء استفاده ها و حیف و میل ها را جمع کردند.
صادقی با تاکید بر اینکه فعلا به همین مقدار بسنده میکنم اما اگر آقای زاکانی پذیرفت که به مناظره بیایید با آمار و ارقام ، شاخص های فساد در زمان نمایندگی وی را اعلام خواهم کرد گفت : آقای زاکانی ، شما خواسته یا ناخواسته بر صورت جامعه کارگری سیلی زده اید و عجیب است که در آستانه انتخابات قلبتان برای آنها می تپد.
رییس اتحادیه پیشکسوتان کارگری در پایان گفت : جامعه کارگری به دقت فضای انتخابات و ادعاهای کاندیداها را رصد میکند و هر کجایی که احساس شود عده ای قصد سوء استفاده از صداقت و نجابت کارگران را دارند وارد عمل شده و از حیثیت و سرمایه اجتماعی خود دفاع خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.